  • Data: 2023-11-06 18:00:50
    Temat: Re: Wyświetlacz z interfejsem RGBTTL
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/11/2023 17:30, J.F wrote:
    > Nie mówie nie, ale czy "lepsze" rozwiązania sa naprawde lepsze,
    > czy tez co pare lat mamy "najlepiej to byłoby napisac na nowo" :-)

    Jesli musisz co kilka miesiący pisać na nowo stos TCP w asm, na
    nastepny, o pół centa tańszy uC, to tak, abstrakcja jest lepsza niż
    orka. Generuje mniej błedów grubych.

    To prawdopodobnie jest wiedza tajemna, sądząc po ilości współczesnych
    dramatów typu ventor-lockin w embedded.

    > A widzisz. Daje sie poprawic/zmienic :-)

    Tak, zgodnie z zasadą, że wypolerować na błysk można wszystko. Tylko czy
    trzeba?

    > Możliwosci są, jakie są ...

    O to to.

    > No coz, niewątpliwie:
    > a) ktos chce za to zapłacic, czyli jest zapotrzebowanie,

    Tak, świat tonie w gównianym kodzie. Łatwiej (choć nie taniej) jest
    udawać i łatać hardware, niż dokręcić śrubkę programistom aby nie robili
    więcej kosztów swoim dziadowskim hackowaniem w asm.

    > b) lub dostali jakies dofinansowanie :-)

    To być może. Startupy czasami mają komfort na działanie->plan a nie
    odwrotnie.

    > Oni tylko procesor "zrobili".
    > O kodzie nic nie wiadomo.

    Zrobili go, bo "jest do tego kod".

    Czyli jest do tego tak zły kod, że innego nie będzie i pozostało przez
    50 lat utrzymywać 8051 aż biologia zrobi swoje.

    > w HDMI nie ma, w DP nie ma, wiec nie bardzo wiem, o czym piszesz.

    O tym nieszczęsnym wyświetlaczu, który po 25 latach produkowania LCD
    dalej nie ma możliwości dodania licznika i zwolnienia 1 lini.

    > O jakis tytulowych RGBTTL, gdzie z założenia jest prosty
    > protokół/interfejs, i HSYNC jest potrzebne?

    Nie jest. Ale jest. Jak w 99% wyświetlaczy tego typu na rynku, które
    opierają się o przedpotopowe scalaki.

    Ten intefejs nie jest optymalny, tylko dopasowany do tego co "już raz
    słyszałem". Mamoń lubi to.

    > Kiedys zauważą i zaczną narzekać. No chyba, ze przyzwyczaisz,
    > i nie będą narzekac.

    Nie. Lata doświadczenia mi podpowiadają, że np. responsywnośc pilota
    N-ki (zmiana kanału zawiesza GUI na 1+ sekundę) powoduje irytację tylko
    u mnie. Resza *NIE* widzi tego problemu. Prawdopodobnie, wliczajac
    żałosnych programistów którzy to robili. Poprawki na ten problem nie
    doczekałem się od 15 lat. To ten sam problem co dziadowskie GUI w DVD,
    docelowy klikacz obcując z takim szajsem nie pojmuje że istnieją
    alternatywy.

    > Np klikam na telefonie (Android) ikonkę fotaparatu ... i mija pare
    > sekund na jego uruchomienie. podobno na iphone szybciej.
    > No ale trzeba pamiec odsmiecic ...

    Można to markować. Jednym z elementów tworzenia resposywnego i
    satysfakcjonującego UI jest markowanie działań. Wystarczy, że przycisk,
    który klikasz, zmieni kolor i już masz poczucie natychmiastowości, nawet
    jesli rezultat tego przyjdzie za sekundę. Zamiast aparatu można
    załadować obrazek aparatu i też powoduje to responsywność. Zamiast
    pokazać zdekodowany obraz kanału, można po prostu zmienić kanał na
    nastepny od rau po wciśnięciu przycisku (co śmieszne, CRT z początku
    wieku był znacząco bardziej responsywne).

    Cała sztuka pisania gui to udawanie responsywności.

    Ale niestety wielu ludzi nie wyszło jeszcze poza wzorzec projektowy
    "onClick" i chyba nigdy nie wyjdzie.

    > No co - support mam męczyc, czy ajfona kupic, czy sie na YT obrazić?

    Amiga z 7Mhz dawała radę, więc procesor 1000x szybszy też powinien, a
    nie daje.

    Skoro nie daje rady, to świadczy, jak nisko upadliśmy w jakości
    oprogramowania.

    PS. Mam telefon z 4GB RAMu. Wydawał się całkiem spoko, do czasu aż
    musiałem doinstalować firmowe oprogramowanie (głupi teams i outlook).
    Teraz zastanawiam się czy 8GB wystarczy, bo 4 na 100% nie.