eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWybuch opony › Re: Wybuch opony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 15 Jun 2011 23:34:21 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wybuch opony
    References: <itb5bo$cjm$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <itb5bo$cjm$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <4df9255e$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.121.143
    X-Trace: 1308173662 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2497 83.11.121.143:17552
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2375982
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Poslizgi mozna przecwiczyc gdzies bezpiecznie, ale taka sytuacje to
    > chyba nie bardzo. Domyslam sie, ze grozniejszy jest wybuch przedniej
    > opony niz tylnej, to raczej oczywiste, ale jak i czy w ogole jest
    > mozliwe zachowanie "sterownosci" i wyjscie z takiej sytuacji?

    Nie wiem jak to wygląda w ciężarówce - bo to zależy od parametrów
    zawieszenia i od tego czy to było na zakręcie, w którą stronę był zakręt
    itp.

    Głównie chodzi pewnie o promień zataczania kół skrętnych, bo od tego
    zależy w którą stronę i z jaką siłą będzie chciał skręcić koła układ
    kierowniczy przy próbie hamowania bez jednej opony.
    Do tego dochodzi reakcja kierowcy któremu właśnie coś bardzo głośno (bo
    w takiej ciężarówce to pewnie po 8bar w oponie).


    Ale w osobówce zdarzyło mi się już nie raz uszkodzić oponę w czasie
    jazdy - i przednie i tylne.
    I nie ma dramatu - spokojnie da się nad samochodem panować i nadal
    całkiem szybko jechać.

    Przykładowo utrata przedniej opony w FWD (na początku odcinka przecięta,
    kawałek dalej spadła) na trzyminutowym odcinku kosztowała mnie około 15s
    starty, przy średniej prędkości około 60km/h, a maksymalnej pewnie w
    granicach 120km/h.

    Niebezpieczna jest utrata zewnętrznej opony na zakręcie - w takiej
    sytuacji samochód po prostu przestaje skręcać. Wtedy samochód nagle
    przestaje skręcać i wyjeżdża przodem z zakrętu.
    Jak się to zdarzy na drodze, na zakręcie w prawo, a strzeli lewa opona,
    to samochód może wyjechać na przeciwny pas ruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: