  • Data: 2009-02-17 17:43:24
    Temat: Re: World Press Knotto
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:
    > tragizujesz. woda zawsze byla i zawsze bedzie. poza tym naelzaloby w
    > tego typu dyskusji najpierw zdefiniwac co to tak naprawde jest blebs.
    > po tym co piszesz na koncu chyab czuje co masz na mysli, ale znam tez
    > wiele osob z lbami jak sklepy (dwie znich to doktorantki filozofii,
    > blondynki), ktore uroczo wplataja setki przecinkow w rozmowach o
    > nitche i heidegerze. tylko, ze one wiedza, kiedy wolno, a kiedy nie i
    > maja ten pedal hamulca, ktory zawsze moga nacisnac.

    To są mniejszości do pominięcia :)

    > przyklad z somalia zupelnie nieadekwatny, bo podloze tamtejszych
    > problemow lezy zupelnie gdzie indziej i badz laskaw sztuki w to nie
    > mieszac.

    Nie chodzi o konkret lecz o metodę. Dopóki w Afryce rządzili źli
    kapitaliści, ale z głowami na karku, dopóty był tam postęp. Jak się
    demokratyzowało społeczeństwo zaczęła się cofka z rzezią. To samo w
    Rosji rewolucyjnej, zresztą przykłady każdy zna.

    > i jaka wedlug ciebie jest roznica w prasie brukowej sprzed 20 lat? ja
    > widze jedynie kolory i jakosc ilustracji i to tez nie zawsze. poziom
    > informacji w obecnej prasie brukowej jest bardzo podobny do tego nawet
    > sprzed prawie wieku. jest dokladnie to samo o porzuconych gwiazdach
    > filmowych, o ich skandalizujacych eskapadach, o morderstwach w tym
    > swiadku. nazwisko weegee mowi ci cos? jego zdjecia byly bublikowane w
    > nowojorskiej prasie w latach 40tych. nawet teraz takich nie widze.

    Naprawdę nie widzisz wcale nie subtelnej różnicy pomiędzy
    ''przyjaciółką'' czy ''kobietą i życie'' z końca lat osiemdziesiątych, a
    dzisiejszymi odpowiednikami?(w sensie tego, co ludzie kupują zamiast
    tamtych tytułów)? Owszem, tam tematy były równie żałosne co dziś, ale
    forma, ta była zupełnie inna. począwszy od nieprzekraczania jakiegoś
    dostatecznego smaku, skończywszy na zubożeniu języka artykułów przez
    zupełnie do pisania nieprzygotowanych ludzi.

> [...]
    > pozostanie. to on utrzymuje przemysl np. filmowy, ktory raz na jakis
    > czas zaowocuje jakims arcydzielem. nie potrzebuje uszczesliwiania na
    > sile. rola panstwa powinna polegac na edukacji na temat sztuki w
    > szkolach, a nie na przemycaniu bitow, prawdopodobnie niezrozumianej i
    > tak informacji w mediach. jesli panstwo ma kase powinno sie zajac
    > raczej, klasa srednia, a przynajmniej ta czescia, ktora potrzebuje
    > stymulacji w postacji sztuki. to ona na zasadzie sprzezenia zwrotnego,
    > moze dac kopa nastepnej generacji artystycznych nurtow i artystow.

    Nie rozumiesz, nie chcę ograniczać dostępu do disco polo czy serialowych
    komedyjek z chichotem, chcę ograniczać gówno robiące źle w głowach,
    rozwalające rodzinę, zasady, moralność, myślenie. Stare country nie jest
    wiele bardziej skomplikowane od disco polo (i też ciężko tego słuchać
    dłużej niż chwilę), Chaplin też miał chichoty z głupich zachowań w
    swoich filmach, a jednak chciał coś tym światu pokazać (co prawda
    naiwnie bardzo, ale nie zapominajmy kiedy to było). Oczywiście to
    przykłady z rękawa, ot, takie mi wpadły - jest tego wiele.

    > jak wyzej. te misje powinno sie uprawiac w szkolach, glownie
    > podstawowych, tyle, ze to robimy, choc do konca tego nie jestem
    > pewien, bo swoja edukacje na tym poziomie ukoncyzlem jakis czas temu.

    W szkole podstawowej jest się idiotą zupełnie nie mającym o życiu
    pojęcia. Tam sensowna edukacja to wiedza konkretna i straszenie
    konsekwencjami złego postępowania. Człowiek zaczyna myśleć znacznie
    później, a edukacja zwykle wtedy już nie istnieje.

    > demokracja w ogole jest iluzja jesli rozbierze sie ja statystycznie.

    Ale niestety oferuje wolne wybory, które oczywiście nie są wolnymi, bo
    rozgrywają je nie rzeczywiste kompetencje do rządzenia, wiedza i
    praktyka tylko czysta iluzja tegoż.

    > ok. zgoda. tyle ze cwanosc, kasa, niezla fura i wypasione mieszkanie
    > to jest obecnie pozadany styl zycia. w sumie zawsze byl. tez bym
    > chcial miec bentleya, pare domow w roznych czesciach swiata. co w tym
    > zlego? czy znaczy to, ze przestane chodzic do teatru, galerii i
    > muzeow? nie. wrecz przeciwnie.

    Ależ jedno drugiemu nie przeszkadza. Można mieć dużo i nie być chamem
    (choć trudno).

    > wiec moze nalezaloby zabrac sie nie za wchodzenie z kultura pod
    > strzechy, ale wlasnie wymagac jej bezwzglednie od tych na swieczniku i
    > wymuszac wlasnie na nich, zeby pietnowali takie zachowania w swoim
    > swiatku? <rs>

    No i właśnie był tego przykład - gość zachował się jak burak, winien
    przeprosić publicznie (z pewnością by mu wybaczono, a jeszcze zyskałby),
    a ten zaczął ścigać dowody buractwa (co było jeszcze bardziej żałosne,
    niż to klnięcie), a na koniec zamiast ''sorry'' zrobił tanią aluzję,
    robiąc z siebie buraka do kwadratu.
    Przecież normalny obywatel za coś takiego może nawet siedzieć...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl