  • Data: 2009-02-18 17:19:30
    Temat: Re: World Press Knotto
    Od: rs <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Feb 2009 16:14:05 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
    <m...@w...pl> wrote:

    >Sztuka "wysoka" istnieje i się rozwija. Czy ma się dobrze to inna
    >kwestia. Wg mnie nie - głównie z powodu postępującej izolacji tego
    >zjawiska.

    zapewne tak jest, ale w takim razie czy Sztuka ta, nie jest
    przypadkiem dla zamknietego kregu juz nie prawdziwych znawcow,
    koneserow ew. wrazliwych osob, ale dla towarzystwa wzajemnej adoracji,
    wlascicieli galerii, ktorzy przescigaja sie w wynajdowaniu pretectow
    by wypromowac danego artyste lub chocby kilka jego prac, dla
    zarobienia chocby na oplacenie czynszu w miejscu expozycji.
    tu nalezaloby porozmawiac o tym jak (nie)dobrze ona sie ma, ale nie
    wiem czy warto. niemniej jesli to co napisalem, jest prawda, to jest
    to mieszanie w glowach szerszemu odbiorcy, ktory nawet jesli
    przygotowany na odbior uznanych dziel, to nie ma pojecia co sadzic o
    tym co obecnie widzi w nowoczesnej galerii. nie ma zadnego punktu
    odniesienia. zupelnei nie jest przygotowany, bo to, ze ta praca, tego
    artysty znalazla sie w zestawie uznanej galerii, a nie tego, ktory
    dwie ulice dalej prezentuje swoje prace na chodniku, dla nie go
    praktycznie niczym sie nie rozni. <rs>