  • Data: 2009-02-17 18:59:17
    Temat: Re: World Press Knotto
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-16 20:04:04 +0100, slownie <""ka3\"@2(slownie)oka.com"> said:

    > Teraz juz pokazac nogi trupa przykrytego plachta juz nie wystarczy,
    > trzeba wydrukowac jego rozcieta na pol twarz, albo rozerwane cialo od
    > kul... inaczej czytelnika sie nie przyciagnie.

    Mam wrażenie, że to skutek postępu cywilizacji i nadmiernego poczucia
    bezpieczeństwa. Kiedyś śmierć, trupy, flaki na wierzchu i tym podobne
    przejawy brutalności świata były czymś, z czym przeciętny człowiek
    stykał się może nie na codzień, ale co jakiś czas. Dziś, statystyczny
    obywatel krajów uznawanych za cywilizowane, nieboszczyka z bliska ma
    okazję obejrzeć może z raz czy dwa w życiu, a zetknięcie ze śmiercią na
    żywo jest na tyle rzadkie, że u wielu kończy się ostrą traumą. Widać
    jednak gdzieś tam w psychice u części istnieje (uświadomoiona bądź nie)
    potrzeba obcowania z tymi zjawskami. Sterylnie, kontrolowanie, na
    ekranie tiwi czy papierze gazetowym, w nie za dużych dawkach, żeby na
    wydelikatnionym umyśle nie zostały zbyt głębokie ślady. Pomyśleć że ze
    200-300 lat temu, całkiem powszechne były publiczne egzekucje, które
    przez społeczeństwa traktowane były jak festyny, na które
    przyprowadzało się dzieci.

    de Fresz