    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Date: Mon, 9 Nov 2015 12:26:45 +0100

    > Zrob sobie mały uchwyt na czujnik zegarowy.
    > Kalibracja byla by wtedy taka że wkladasz czujnik w uchwyt, końcówką w dół,
    przykręcasz i jedziesz w dół głowicą.
    > W odpowiedniej chwili masz odczyt odległości.
    > Dosyc dokładny.

    Ale ja nie chcę tak :)
    Chciałbym, żeby się to odbywało bez mojego udziału.
    Ot - biorę szybę - kładę i sru. Niech sobie zmierzy przed drukiem i tyle.

    Wygodnie żeby było :)

    No ale, ewentualnie można by tak jeszcze na upartego ;

    - czujnik wykrywający dotknięcie przez metalową głowicę, podłączony do
    stolika kabelkiem elastycznym, i mocowany magnesem do niego.
    Czyli kładziemy szybę, na to klik - postawić czujnik i gitara.

    W razie wymiany szyby tylko odkleić go i postawić ponownie.
    Nie jest to to o co mi szło, ale na pewno najprościej...

    Jest tylko kwestia, czy na pewno będzie to skuteczne, bo na głowicy mogą
    być resztki tworzywa. Co prawda - w stanie roztopionym, bo głowica
    nagrzana w tej chwili powinna być, ale jest pytanie, czy zanim czubek
    głowicy przebije się przez tworzywo, żeby nastąpił kontakt elektryczny
    nie wywrze nacisku zmieniającego za bardzo poziom stolika (bo jest na
    sprężynach).

    Dlatego lepiej byłoby mierzyć bezdotykowo... No pomyślę jeszcze chwilę.

    > No, albo po prostu kupuj szyby jednakiej grubości :)

    Ja biorę gotowe, od kolegi który nimi handluje (są na całości powleczone
    kaptonem). Zasadniczo one są chyba 4mm, ale szyba szybie nierówna może
    być, a tu jednak 0.1mm robi różnicę.