  • 71. Data: 2016-03-07 11:59:31
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Należało tylko pamiętać, że alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi
    > nawet w największych ilościach.

    Jeśli komuś taka argumentacja w czymś pomoże, to może przyjąć,
    że sok malinowy reprezentujący w opisanym zestawie pierwiastek
    żeński, może symbolizować UMIAR.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2016-03-07 12:13:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Biolite... hm.... To jest fajne:
    >http://www.bioliteenergy.com/products/biolite-kettl
    echarge

    Mialem na mysli raczej to
    http://www.bioliteenergy.com/products/cookstove
    http://www.bioliteenergy.com/products/biolite-campst
    ove

    Kuchenka z ladowarka, czy jak kto woli - ogniwo paliwowe na drewno :-)

    >Piękne... ciekawe ile trzeba będzie czekać...

    Do emerytury :-(

    J.

  • 73. Data: 2016-03-07 12:15:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    pl...
    lecharge

    >Mialem na mysli raczej to
    >http://www.bioliteenergy.com/products/cookstove

    Nie, to powyzsze nie - to piecyk wymagajacy zasilania.

    >http://www.bioliteenergy.com/products/biolite-camps
    tove

    Ten natomiast sam sie laduje i jeszce inne rzeczy moze ladowac.

    J.

  • 74. Data: 2016-03-07 12:25:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Dziwne, że żaden (nawet jakiś "dbały o jakość") z tych rozpączkowanych
    > Herbapol-i, nie wyróżni się od innych, pisząc np. "nowosądecki" - pod
    > nazwą firmy. Czyżby żadnemu nie zależało? No to chyba "rżną głupa"...
    > wszystkie!

    A może to tylko gra pozorów, się rozdzielili, a po cichu pod stołem razem
    kręca lody, stosownie dyktując ceny, taka mała zmowa kartelowa?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 75. Data: 2016-03-07 12:39:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeśli komuś taka argumentacja w czymś pomoże, to może przyjąć,
    > że sok malinowy reprezentujący w opisanym zestawie pierwiastek
    > żeński, może symbolizować UMIAR.

    Chodziło mi po prostu o to, żeby ktoś nie okazał się nagle tak "chory", żeby
    "musiał" zażyć nagle potrójną dawkę takiego lekarstwa...

    Szef do robotnika:
    - Panie Zdzichu, pan jest pijany!
    - Nie jestem, szefie...
    - Jak to, przecież jedzie od pana, jak z gorzelni!
    - Bo ja się leczę...
    - A co się dzieje?
    - Przykładam spirytus na ząb...
    - Od jak dawna??
    - Gdzieś od 5 lat, szefie...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 76. Data: 2016-03-07 13:57:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mogła przecież odwrotnie -- wzmocnić kolor syropu robionego
    > z malin. Dodanie niewielkiej ilości, nawet pojedynczych
    > owoców czarnej porzeczki albo czarnej jagody daje wyraźny
    > efekt. Wbrew pozorom tajemna sztuka stosowania barwników
    > spożywczych nie jest wynalazkiem współczesnego przemysłu.
    > Babciom też zdarzało się znać.

    Musiałaby te jagody czy porzeczki kupować na odległym
    jarmarku, bo za domem były krzaki malin i dzikiej róży.
    Nic więcej.
    Nawiasem mówiąc konfitury z płatków róży, takie
    skrzypiące między zębami w czasie jedzenia, do dziś
    mi kołotają w pamięci i chętnie bym takie coś kupił...
    Tylko gdzie?

    > A ponadto te same wrażenia mogą być wywołane przez zupełnie
    > różne substancje.

    No niestety... Virtural Reality w przemyśle spożywczym :-)

  • 77. Data: 2016-03-07 14:00:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:nbi0ei$hnb$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > W moim gronie robiło się soki. Jednak nic się nie marnowało (może
    > znaczenie miało też to, ze o mały włos, to z Syberii bym tu pisał, nie
    > rozpytywałem), Soczek do herbaty, a reszta konfitury do zjedzenia. I
    > smakowało wybornie. Cukier świetnym konserwantem jest.

    Pamiętacie ile tego cukru się do słoika z malinami wsypuje?
    Czy to tak na oko czy jakoś wagowo? I czy coś poza cukrem?

  • 78. Data: 2016-03-07 14:54:23
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-07 o 11:52, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnndp5oo.pfh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    Jak domowy sok, to pozostała część też powinna być... domowa, czyż nie?

    > Należało tylko pamiętać, że alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi nawet
    > w największych ilościach.

    To mi przypomina tekst Roberta Górskiego, kabareciarza, który pyta
    drugiego estradowca, M. Wójcika o to:
    - Co jest najczęstszą przyczyną utonięć?
    Wójcik:
    - Alkohol!
    A co na to pytający? Ano zgadnijcie!

    A zaś co do mieszania procentów z sokiem, to malinowy jest deczko zbyt
    słodki (chyba że ktoś lubi), więc znacznie lepsza jest kresowa
    smorodinówka, też o znacznych właściwościach leczniczych, że o smakowych
    nie wspomnę. Jeśli ją się zrobi na baaardzo mocnych składnikach (gęsty
    sok + spirytus) to jest doskonałym "wkładem" do herbaty "po zbójnicku"...

  • 79. Data: 2016-03-07 15:22:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nawiasem mówiąc konfitury z płatków róży, takie
    > skrzypiące między zębami w czasie jedzenia, do dziś
    > mi kołotają w pamięci i chętnie bym takie coś kupił...
    > Tylko gdzie?

    Najlepiej w Bułgarii. To kraj szczególnie do uprawy róż predestynowany.
    Tak jak do zaawansowanej elektroniki wyznaczony w ramach RWPG (niech
    nam nie marudzą, że NTG). Na miejscu można dużo takich konfitur kupić.
    Może w Chicago też są bułgarskie sklepy, nie wiem. W Polsce ta konfitura
    nie stoi w każdym sklepie, chociaż różanego materiału mamy sporo, również
    na dziko rosnącego. Niektórzy więc sami kompilują sobie taką konfiturę
    z wolnodostępnych źródeł.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2016-03-07 15:24:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > - Panie Zdzichu, pan jest pijany!
    > - Nie jestem, szefie...
    > - Jak to, przecież jedzie od pana, jak z gorzelni!

    Gdyby powiedział, że chodzi o ząb mądrości, to by jeszcze
    mógł się załapać na jakiś dodatek szkoleniowy.

    --
    Jarek