  • 1. Data: 2016-03-04 19:16:43
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.03.2016 o 01:10, Pszemol pisze:
    > Używaliście czegoś takiego? Czy warto?
    > http://tinyurl.com/h58ekwd
    nie warto. Zasada jest taka: panel słoneczny ładuje akumulator
    wewnętrzny, który następnie ładuje (szybciej niż słońce) Twoj telefon.
    na tej podwójnej akumulatorowni tracisz ok 50%. ta bateria (wymiary!)
    generuje 1wat na pełnym słońcu, z czego połowę stracisz. Akumulator w
    samungnu s4 ma 9 wato godzin. czyli strasznie ciężko będzie naładować
    tym telefon w ciągu doby.
    to da radę naładować w ciągu dnia:
    http://www.ebay.com/itm/6v-3-5w-580-600MA-Solar-Pane
    l-USB-Travel-Battery-Charger-For-iPhone-6-Cell-Phone
    -/201384724566?hash=item2ee3770856:g:udoAAOSw~gRVnOG
    albo to
    http://www.ebay.com/itm/Slim-5V16W-Solar-Panel-2USB-
    External-Battery-Power-Bank-Pack-Charger-Iphone-/191
    750114225?hash=item2ca5328bb1:g:OZEAAOSwKrhVb8iK
    w sensie portfelik z kilkoma ogniwami solarnymi.
    Tak czy inaczej, minimum wielkości na obecne warunki to powierzchnia
    pudełka Cd/dvd

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-03-04 19:35:36
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-04 o 19:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > Akumulator w samungnu s4 ma 9 wato godzin. czyli strasznie ciężko
    > będzie naładować tym telefon w ciągu doby.

    Ale raczej nie chodzi o to, aby "nasypać w aku do pełna", a jedynie
    _awaryjnie_ zasilić go na tyle, by dokończyć rozmowę, i ewentualnie mieć
    jako-tako gotowy do kolejnej. Jednak zgodzę się, że lepszy jest "zwykły"
    powerPack, zawierający baterię jedynie, _bez_ fotopanelu, który 1. Swoje
    miejsce zajmuje, i ciut waży.
    2. Aby dał cokolwiek, to trzeba go umieścić w nasłonecznoinym miejscu
    i... co? Pilnować aby nikt nie ukradł? Śmiechu warte. Powtórzę więc
    ponownie: to już znacznie lepsza jest zapasowa bateria + taka
    konstrukcja urządzenia z niej mającego skorzystać (czy to telefon,
    tablet, czy lapek) aby wymiana ogniwa była jak najprostsza! Czemuż
    producenci uparcie robią w tym zakresie jak najtrudniej? Ot, zagadka!

    > w sensie portfelik z kilkoma ogniwami solarnymi. Tak czy inaczej,
    > minimum wielkości na obecne warunki to powierzchnia pudełka Cd/dvd
    >
    > ToMasz

    I do tego pies wartowniczy, aby panel nie "dostał nóg", gdy go spuścimy
    z oczu ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-03-05 03:25:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
> [...]
    > 2. Aby dał cokolwiek, to trzeba go umieścić w nasłonecznoinym miejscu
    > i... co? Pilnować aby nikt nie ukradł? Śmiechu warte.

    A wyobraź sobie, że idziesz na wycieczkę, śpisz w namiocie...
    Jesteś kilka dni od cywilizacji - taki powerpack z panelem fotovoltaicznym
    może się w takiej sytuacji przydać - nasłonecznienie masz, powiesisz go
    np. na plecaku i idziesz - nikt Ci go chyba nie ukradnie w czasie marszu?

    > Powtórzę więc ponownie:

    Masło maślane :-)

> [...]
    > tablet, czy lapek) aby wymiana ogniwa była jak najprostsza! Czemuż
    > producenci uparcie robią w tym zakresie jak najtrudniej? Ot, zagadka!

    Nie jest to zagadką wcale - klient chce telefon cieniutki i wyglądający
    ładnie - wszelkie baterie które mają mieć swoją własną trwałość muszą
    być w twardej obudowie, a więc muszą mieć plastikowe pudełko,
    z kontaktami - telefon też od strony baterii nie może być całkiem
    otwarty z gołą elektroniką, a więc też musi mieć jakąś wewnętrzną
    przegrodę, obudowę - to zabiera cenne milimetry... Dodatkowo
    zawodność kontaktów takiej baterii - sprężynki, blaszki często się
    wyrabiają i nie kontaktują pewnie - miałem ten problem w Nokii E52.

    Więc jednak lepszy jest jeden powerpack, zwłaszcza jak masz więcej
    niż jedno urządzenie - takim powerpackiem naładujesz ich kilka
    a wymienna bateria będzie pasować zwykle tylko do jednego urządzenia.

  • 4. Data: 2016-03-05 07:55:42
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-05 o 03:25, Pszemol pisze:

> [...]
    > może się w takiej sytuacji przydać - nasłonecznienie masz, powiesisz
    > go np. na plecaku i idziesz - nikt Ci go chyba nie ukradnie w czasie

    "A wyobrazić sobie" to można bardzo wiele sytuacji. Np:
    "A wyobraź sobie, że" - jesteś w ciemnym lesie, a do tego chmury, i
    deszcz bez ustanku. No to taki powerpack zasilany plutonem - "może się w
    takiej sytuacji przydać", czyż nie? :D
    Nawet go z plecaka nie musisz wyjmować, to tym bardziej trudno o jego
    utracenie. Żebym był dobrze zrozumianym:
    - ja jestem wielkim miłośnikiem wszelkich nowości, no a w elektronice
    (którą, jako lajkonik - bardzo podziwiam) jest tego coroczny wysyp.
    Uwielbiam kupować najróżniejsze gadżety, co to w dwa dni potem okazują
    się znacznie mniej przydatne, niż to wyglądało w sklepie. Poznałem to
    uczucie wielokroć, no a taki solarny powerpack też bym może łyknął,
    jeśliby nie był zbyt drogi. Jednak większym zaufaniem obdarzyć muszę
    zwykły, z baterią w środku. Później taką ładowarkę z gniazda
    zapalniczki, potem (w kolejności zaufania) widziałbym taką z nakręcaną
    sprężyną (ale to dość duże by musiało chyba być?), więc może: wiatrową
    (też spory bagaż), a solarna byłaby w użytku gdzieś tak 2 razy do roku.

    > Masło maślane :-)

    A żebyś wiedział: właśnie tak sobie życzę w sklepie. A to po to, by
    sprzedawca ne próbował mi wcisnąć roślinnego, jakiejś Ramy, czy Delmy,
    które mnie odrzucają. Masmix jest już zauważalnie lepszy, ale kupuję
    tylko wtedy, gdy jest krucho z kasą, a najchętniej to zdecydowanie
    "masło maślane"!

    > wszelkie baterie które mają mieć swoją własną
    > trwałość muszą być w twardej obudowie, a więc muszą mieć plastikowe
    > pudełko,

    Wiem, że piszesz w kontekście telefonów, ale z tegoż kontekstu cię
    "wytnę" i podpowiem, że tacy na przykład modelarze - oni wyciągają
    ogniwa z obudowy! i zostaje im w ręku miękki woreczek, lżejszy o te
    kilkadziesiąt gramów. Bo w ich fachu te kilkanaście gram - "robi
    różnicę" (jak w smaku napoju reklamowanego tym bon-motem)...

    > Dodatkowo zawodność kontaktów takiej baterii - sprężynki, blaszki
    > często się wyrabiają i nie kontaktują pewnie - miałem ten problem w
    > Nokii E52.

    A sprężynki / kontakty - to nowy, ważny temat. Ileż to różnych
    konektorów wpędzało mnie we wściekłość! Czy to taka wielka sztuka zrobić
    porządny: elastyczny, ale nieodkształcalny?! Z porządnej, hartowanej
    stali, pokrytej n.p. srebrem. A droższe to i złotem by można, wszak jego
    sub-milimetrowa warstewka nie waży wiele karatów, więc sam materiał
    byłby tańszy, niż technologia jego nakładania.

    > Więc jednak lepszy jest jeden powerpack, zwłaszcza jak masz więcej
    > niż jedno urządzenie - takim powerpackiem naładujesz ich kilka a
    > wymienna bateria będzie pasować zwykle tylko do jednego urządzenia.

    No ale powerpacki nie-fotowoltaiczne, które wymieniłem powyżej - mogą
    się spisać lepiej. W każdym bądź razie "w warunkach nie-ekstremalnych",
    tak "A wyobraź sobie" - przez Ciebie sprytnie dobranych.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2016-03-05 10:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2016 07:55:42 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > uczucie wielokroć, no a taki solarny powerpack też bym może łyknął,
    > jeśliby nie był zbyt drogi. Jednak większym zaufaniem obdarzyć muszę

    Ale ten ma baterie w srodku. I dodatkowo baterie sloneczne.
    To chyba lepsze niz same baterie w srodku.

> [...]
    > więc może: wiatrową (też spory bagaż), a solarna byłaby w użytku gdzieś tak

    Co kto lubi robic.
    Jesli w samochodzie jest 2x dziennie po godzinie, to moze na niego
    liczyc, inni lubia gory, schroniska, namioty, zaglowki ...
    Ale fakt, ze to nadal malo uzyteczne - zamocowac sobie na kapeluszu,
    zeby sie ladowalo ?

    Ogniwo paliwowe na alkohol czy benzyne by sie przydalo.

    P.S. W samochodzie latem moze byc z 80 C - lepiej akumulatorow
    litowych nie zostawiac.

> [...]
    > które mnie odrzucają. Masmix jest już zauważalnie lepszy, ale kupuję
    > tylko wtedy, gdy jest krucho z kasą, a najchętniej to zdecydowanie

    Na szczescie jestesmy w Unii i tu maslo mus byc maslane.
    Inne wyroby juz se nie nazywaja "maslo".

    J.

  • 6. Data: 2016-03-05 11:04:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:
    > W dniu 2016-03-05 o 03:25, Pszemol pisze:
    [..]

> [...]
    > kilkadziesiąt gramów. Bo w ich fachu te kilkanaście gram - "robi
    > różnicę" (jak w smaku napoju reklamowanego tym bon-motem)...

    Tak dokładnie robię i sporo ogniw już straciłem, bo przy krecie ogniwo
    wypadło i w coś twardego uderzyło, z tego powodu pisałem o
    niebezpieczeństwie noszenia gołych ogniw miękkich.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2016-03-05 11:05:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-05 o 10:50, J.F. pisze:

    > Na szczescie jestesmy w Unii

    Jakoś tak jest, że momentami odnoszę wrażenie, że to kolejny kołchoz,
    tylko w socjalizmie w wydaniu "euro". Eurosocjaliści na szczęście nie
    zsyłają na Syberię, ani mordują, ani torturują, ale także i ich pomysły
    gospodarcze (dokąd to, póki co - dopiero zmierza) też okazać się w końcu
    _muszą_ równie szkodliwe, jak "gospodarka planowa" (czytaj: centralnie
    sterowana). A zresztą oni do tego dążą, czy to z rozmysłu, czy to
    nieświadomie, acz z głupoty.

    > i tu maslo mus byc maslane.
    > Inne wyroby juz se nie nazywaja "maslo".

    Ale są różne zmyłki:
    opakowanie identycznie jak te krowie, a z wierzchu jakiś napis niewiele
    mówiący, albo wręcz wprowadzający w błąd, przykładowo: "Zambrowskie" (o
    ile mnie pamięć nie zwodzi). Przymiotnik który sugeruje, że chodzi o
    masło-maślane. A w środku jest mieszanina krowiego z roślinnym, czyli
    mix. No ale to już off-topic.

  • 8. Data: 2016-03-05 11:10:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2016 11:05:21 +0100, JaNus napisał(a):

    > Jakoś tak jest, że momentami odnoszę wrażenie, że to kolejny kołchoz,
    > tylko w socjalizmie w wydaniu "euro".

    Nie mowie nie, ale dzieki niej maslo to maslo, sok owocowy to sok
    owocowy (lub marchewkowy) itp ..

    > Eurosocjaliści na szczęście nie
    > zsyłają na Syberię, ani mordują, ani torturują, ale także i ich pomysły
    > gospodarcze (dokąd to, póki co - dopiero zmierza) też okazać się w końcu
    > _muszą_ równie szkodliwe,

    No wiesz - maja za soba 50 lat sukcesow ... ale to sie moze wlasnie
    wyczerpac..

    > Ale są różne zmyłki:
    > opakowanie identycznie jak te krowie, a z wierzchu jakiś napis niewiele
    > mówiący, albo wręcz wprowadzający w błąd, przykładowo: "Zambrowskie" (o
    > ile mnie pamięć nie zwodzi).

    "Oselka", "Smietankowy", "Sniadaniowy", itd ale jednak nie maslo.
    Wystarczy poszukac jednego slowa duzymi literami, a nie studiowac
    sklad ..

    J.

  • 9. Data: 2016-03-05 11:37:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    niż jedno urządzenie - takim powerpackiem naładujesz ich kilka
    a wymienna bateria będzie pasować zwykle tylko do jednego urządzenia.
    Nie opowiadaj pierduł. O zabudowaniu baterii zdecydowała przewaga ilościowa
    użytkowników nie potrzebujących dodatkowego zasilania nad potrzebującymi w
    tym te wszystkie powody techniczne. Zupełnie inną kwestią jest czy dla
    potrzebujących lepsza jest wymienna bateria czy powerpack. Zasadniczo ...
    bateria nie wyklucza powerpacka, więc jest pod każdym względem lepsza, ale
    nie ... zawrócisz kijem rzeki. I istotnie można uznać, że powerpack (czy
    inne zasilanie na kabelku) jest jakimś rozwiązaniem problemu braku wymiennej
    baterii.

  • 10. Data: 2016-03-05 11:45:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

[...]
    Nie zapomniałeś o tamtamach ? Albo takie znaki dymne. Bardzo praktyczne ...