    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 9 Feb 2017 17:11:38 -0800 (PST)
    <b...@g...com>
    <5890c348$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5891d03b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <58921083$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <589afec7$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <589c5335$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 lutego 2017 20:32:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > A w Korei, Danii i Szwecji, czy gdzie tam jeszcze byles, tak jest ?

    Działalności charytatywnej jest też bardzo dużo, ale jest ona inaczej rozłożona na
    różne formy.

    > Brytyjczycy specyficzny narod. "Charity" u nich wszedzie obecne.
    > W szkole ucza i zbieraja, w kinie zbieraja ... gdzie indziej tego
    > raczej nie ma.

    To może opowiedz mi co rozumiesz przez to "raczej nie ma". Na przykład pokaż że w
    Szwecji nie ma Erikshjalpen.

    > Sam jeden to by g* zebral. Ma tysiace pomocnikow.
    > Dalo sie zorganizowac ? Dalo.

    No ale to wciąż jedna fundacja, a nie tysiące różnych. Ty w ogóle masz jakąś tezę,
    czy pieprzysz na inny temat co drugą linijkę?

    > Nie mowie nie, ale zawsze beda jakies "pierwsze skrzypce".
    > Teraz mamy KOD, tez niby byl "zalozyciel", ale jednak spoleczenstwo
    > musialo chciec.

    Jakoś wyjątkowo rzadko w Polsce występują spontaniczne akty demonstrowania swojego
    niezadowolenia, poza formami zorganizowanymi przez kogoś. Gdzie w Polsce jest
    odpowiednik Hyde Parku?

    > Gdyby byl ... ale on troche jednak byl :-)
    >
    > On potrafil namowic, mimo jąkania. Ale ludzie chcieli pomoc.

    Równowartość miesięcznych wydatków na bilety w Warszawie. Co chesz tym udowodnić?
    Wysoki kapitał społeczny? Dobre :-)

    > A jedzenie jablka to zly zwyczaj ?
    >
    > Bo potem powstaje ogryzek. i cos trzeba z nim zrobic ... a kosze sie
    > likwiduje, bo za drogo kosztuja :-)
    > A poza tym jedzenie jest niekulturalne :-P

    Jezusicku jaki piękny bełkot. Dawaj jeszcze.

    > Tak, jak z tym RFM. Skoro nie podpada pod halasowanie, to nich sobie
    > pala :-)

    Nie, nie tak jak z RMF. Podpada pod szkodliwość dla zdrowia.

    > P.S. Pare stanow w USA i Holandia dopuscily palenie marihuany.
    > Mozna ? Mozna ...

    Czego to według Ciebie dowodzi?

    > O ile rozumiem - tym razem lamanie/omijanie naszego prawa nie
    > przeszkadza ci tak bardzo,
    > aby umowic sie na pikiete protestujaca przeciw wpuszczeniu tego statku
    > do portu ? :-P

    O ile rozumiem to niczego nie rozumiesz.

    > Chyba nigdy na nartach nie jezdziles.
    > Prawdopodobienstwo jest calkiem sporo.
    > Za to nigdy nie widzialem problemow z jakims "pijanym".

    Ostatnio w zeszły weekend, zresztą w Polsce.

    > A palenia papierosow to zakazac ?

    Nie, ale dać ubezpieczycielom prawo do podwyższenia składki dla palaczy. I zmienić
    przepisy tak, żeby konkurencja wymogła na tych ubezpieczycielach realne wycenianie
    tych składek. Wtedy niech sobie palą do usranej śmierci.

    > Punkty widzenia mozemy miec rozne, ale ciekaw jestem, jak sobie te
    > swietlana przyszlosc wyobrazasz ... pod auspicjami socjalizmu..

    Nie wyobrażam. Nie było żadnej świetlanej przyszłości pod auspicjami socjalizmu.
    Wymyślasz tradycyjnie największą bzdurę jaką jesteś w stanie i wmawiasz ją mi. Już
    mnie nudzisz.

    > A mogl. Czechoslowacja 68, Wegry 56 ...

    To w Twoim ciasnym umyśle. W rzeczywistości nikt mu nie zakazywał reform. Reszta
    świata miała welfare state, bardziej socjalistyczny niż PRL. Gierek coś tam z tego
    nawet rozumiał, ale nie był w stanie tak zreformować kraju żeby komuś chciało się być
    uczciwym, ufać innym, przestać się opierdalać, kraść itd. Gierek to był prosty chop,
    nie wiedział jak to wszystko ma działać.

    > Za pozno.
    > Kto jest temu winien ? Moskwa, Jaruzelski, narod ?

    A ty myślisz że da się palcem pokazać jednego winnego, tak? Naprawdę jesteś tak
    głupi?

    > Jeden niby byl, ale cos sie w Moskwie nie podobal.
    > Co by z niego wyszlo ... na moj gust tez upadek socjalizmu :-)

    Napisz coś o nim.

    > Nic nie pale.
    > Taka "naturalna droga rozwoju" dla NK to byloby wynajac swoja tania
    > sile robocza biznesmenom z SK.
    > Jak Kim to umiejetnie zrobi, to go nie tylko nie powiesza, ale jeszcze
    > bogatym czlowiekiem zostanie ..

    Dobre :-)
    Dawaj dalej.

    > trudno, zebysmy sie kartek domagali na cukier.
    > W owym czasie postulat byl zrozumialy.

    Włącz mózg, zrozum to trochę szerzej, to może zobaczysz dokładnie ten sam problem
    dzisiaj.

    > No ale mamy rok 1980 - zaproponuj lepsze postulaty, skoro masz lepszy
    > punkt widzenia :-)

    Wniosek do biura paszportów.

    > Jak bezposredni - inaczej to wygladalo w 83, inaczej w 85, inaczej 87,
    > inaczej w 89 ...

    Opowiedz coś o tych różnicach.

    > Niektorych wyrzucila. "paszport bez powrotu" widziales ?
    > Owszem - duzo tego nie bylo.

    Co Ty chopie bredzisz...

    > Reszta to sie musiala dobrze starac, aby wyjechac.

    O wszystko trzeba było się starać, wszystko dało się załatwić. Poszukaj jakichkolwiek
    informacji o emigracji solidarnościowej, bo nie mam z kim rozmawiać.

    > Patrzac na pozniejsze czasy - moze i dobrze. Komuchy niech sp*.
    >
    > Nawiasem mowiac dzisiejsza RP przewiduje pare latek za walczenie w
    > innych krajach.

    > Rok 80-ty, 81, 82, 83, 84 ?
    > Nie tak latwo bylo wyjechac w 82 czy 83 :-)

    A jak tę nietakłatwość mierzysz? Setki tysięcy ludzi wyjechały. W połowie 81 roku
    wprowadzono trzyletnie paszporty na wielokrotne podróże, w samym 82 roku wydano
    urzędową zgodę na emigrację dla 24000 osób, członkowie Solidarności byli przez
    esbecję wręcz namawiani do wyjazdu z kraju, ale co Ty możesz o tym wiedzieć. A
    bredzić od rzeczy, to pierwszy.

    > Oprocz niskich zarobkow, ktore akurat na poczatku lat 80-tych to tak
    > umiarkowanie byly potrzebne, to mieszkanie z tesciowa, stanie
    > godzinami w kolejkach, polowanie w sklepach "na wszystko" niewatpliwie
    > mozna zaliczyc do "socjologicznych".
    >
    > Ale jak propoponujesz to poprawic ?

    > Kiedys bylo wiecej.
    > Duzy cios zadal onet i gazeta - likwidujac serwery.
    >
    > No ale przeciez sa rozne fora, jest fejsbook - tyle narzekania, ze
    > mlodzi teraz nic nie robia tylko paluszkami po telefonie :-)

    > A z Polski znajde ?

    Dżejef, popatrz co Ty sam piszesz. Ja Ci tołkuję że w Polsce ludzie nie potrafią się
    spontanicznie organizować, a Ty mi odpowidasz że nawet nie znasz meetupa i nie masz
    zamiaru sam sprawdzić co to jest. No więc jakie Ty masz kompetencje żeby ten temat w
    ogóle dyskutować? Ja tylko przypatruję się Twoim wypowiedziom bo mnie bawią, po
    prostu jesteś modelowym przykładem cebulaka który do upadłego będzie się wymądrzał w
    temacie o którym nie ma bladego pojęcia.

    > A z tym to akurat roznie bywa. Jedni mowia ze chca zaplacic i miec
    > ladnie, inni, ze nie chca placic, moze byc brzydko.
    >
    > Ale temat do dyskusji jest inny - placa coraz wiecej, a nadal jest
    > brzydko :-)

    > To nie USA, u nas sie tak latwo nie przeprowadza.
    > Tzn owszem - jak wynajmujesz, to latwo. Ale jak masz kredyt na 30 lat,
    > to juz gorzej.

    Coś za coś, świadomy wybór. Zawsze są zady i walety.

    > No widzisz, nie wiesz i nie chcesz wiedziec.
    > A tu juz nie ma Partii, ze przyjezdza sekretarz z okregu i mowi
    > "prezesem zostaje Kowalski".

    Chopie, ja Ci pokazuję że system spółdzielczy w mieszkalnictwie to relikt PRLu, a Ty
    ze swoim tradycyjnym przywiązaniem do idiotycznych idei nie potrafisz zrozumieć że
    twór pod tytułem Spółdzielnia Mieszkaniowa powstał wyłącznie po to żeby ludzi wydoić
    i wcisnąć im produkt o podłej jakości tak żeby jeszcze się z tego cieszyli. A jak
    ktoś pójdzie po bandzie to wpieprzy ich wszystkich w długi i kłopoty prawne, a sam
    ucieknie na wyspy szczęśliwe w kieszeniami forsy. Dla Ciebie to taka abstrakcja że
    uznałeś że jestem jakimś sowietem. Ja tę rozmowę kontynuuję tylko dlatego że ciekawią
    mnie mechanizmy myślowe u takich oszołomów, które każą im rozumować tak czy śmak.
    Demokracja, to mnie naprawdę rozśmieszyło.

    > Ja akurat z nikim, ale wyglada na to, ze ty zylbys podobnie :-)

    Opowiedz coś o tym wyglądaniu. Skąd taka myśl.

    > Demokracja demokracja, ale ktos musi rzadzic :-)
    >
    > Tylko powiedz - gdzie mysmy mieli sie tego nauczyc ...

    Z podręcznika historii z podstawówki. Jeśli chcesz ze mną rozmawiać o historii, to
    będziesz musiał jednag go przeczytać. Polacy już mieli okres w historii, kiedy po
    bezmyślnym nadużywaniu swobody demokracji, nauczyli się nie zrywać sejmów.