  • Data: 2013-05-27 14:26:28
    Temat: Re: Trudne zycie rowerzystow
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.05.2013 13:59, SW3 wrote:
    > W dniu 23.05.2013 o 23:31 Bartosz 'Seco' Suchecki

    > Albo zmienić prawo i dopuścić przejazd rowerem po przejściu "na zasadach
    > pieszego" czyli z ograniczoną prędkością i bez "wtargiwania"
    > bezpośrednio przed samochód.
    >
    > Niestety aktualne prawo przewiduje właściwie tylko 2 skrajne rozwiązania:
    > - albo jest przejazd rowerowy i rowery mają pierwszeństwo co jest
    > niebezpieczne

    Dlaczego niebezpieczne? Niebezpieczne to by było jakby rowerzysta musiał
    mieć oczy w d. Tak każdy rozsądny rowerzysta i tak będzie miał[*], ale
    przynajmniej kierowcy nie będą "jadę bo musi mi ustąpić".

    [*] Zresztą PORD tego poniekąd wymaga - na skrzyżowaniu nie możesz
    jechać nie patrząc na nic. W tym jak na skrzyżowaniu jest już ktoś kto
    powinien tobie ustąpić pierwszeństwa a ty dopiero wjeżdżasz to go
    przepuszczasz.

    > - zrobić przejazdy rowerowe ale przed każdym przejazdem postawić A-7 dla
    > rowerów?

    Zadbać o sensowną widoczność przejazdów rowerowych (bo w obie strony
    jest często problem - rowerzysta wypada z krzaków i ani nie widzi co
    jest na drodze ani kierowcy go nie widzą. Jak nie wyhamuje to grozi mu
    wpakowanie się pod koła - i tyle ma z pierwszeństwa.)

    Wprowadzić ograniczenie prędkości na DDRiP oraz na przejazdach
    rowerowych. Dopuścić ruch rowerowy na drogach niezależnie od ścieżek.

    W ten sposób ci którzy jadą rekreacyjnie czy się boją będą mogli
    podróżować w sposób w miarę bezpieczny. Ci którzy jeżdżą szybko również
    - rower na ulicy jest naprawdę dobrze widoczny a przy tym znajduje się
    tam gdzie kierowcy i tak patrzą a nie 10 metrów dalej.

    Michoo