  • Data: 2009-04-22 20:17:14
    Temat: Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm... Ciekawe czy dałoby się podsłuchać transmisję, albo nawet
    > odczytać kod?

    Podsłuchać się da, przecież to jest fala elektromagnetyczna. Sterownik
    generujący nośną podsłuchasz pewnie nawet z daleka, a odpowiedź transpondera
    z góra kilku cm. Kodu nie odczytasz, bo transmisja zwykle jest szyfrowana.
    Gdyby była jawna toby równie dobrze można było zamykać samochód na skobelek.
    Bawiłem się kiedyś transponderami i z tego co pamiętam to do pewnego etapu
    pracowało w trybie jawnym a potem dochodziło do autoryzacji i najważniejsze
    dane leciały zaszyfrowane.
    Kiedyś nawet widziałem stronę, gdzie gostek jakimś trochę szybszym
    kontrolerem z podłączonym obwodem rezonansowym udaje że jest transponderem.
    Oczywiście może sobie pogadać ze sterownikiem do etapu autoryzacji.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl