  • Data: 2009-04-22 21:35:36
    Temat: Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba mylisz RFID z ukladami radiowymi najczesciej na 433MHz i zmiennym
    > kodem, czyli popularnym KeeLoq Microchipa. W przypadku RFID to poza
    > kartami Mifare Philipsa transmisja jest jawna,
    Znam zarówno Keylocka, jak i Mifare, ale mówię o starszej generacji RFID
    pracującej na częstotliwości 125kHz. Nie znam wszystkich rozwiazań, ale to z
    jakim miałem do czynienia: Hitag 2 ma niejawny proces autoryzacji i dane od
    pewego etapu idą (lub mogą iść) zaszyfrowane, czyli nie da się nagrać
    transmisji i odtworzyć tak jak piszesz. No chyba że projektant skopał robotę
    i nie włączył autoryzacji programując transponder.
    Zerknij tutaj (drugi akapit Descritpive summary):
    http://www.nxp.com/#/pip/pip=[pfp=42027]|pp=[t=pfp,i
    =42027]|

    > KeLoq tez jest nieszyfrowany, a cala trudnosc zlamania polega na tym, ze
    > kod jest zmienny, czyli mowiac krotko transmisje przechwycic sie da i ja
    > powtorzyc, tylko co z tego.
    Kod zmienny to właśnie też jest szyfrowanie, tyle że na poziomie danych a
    nie transmisji. ;-)

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl