-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Date: Mon, 5 Apr 2010 02:09:28 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 78
Message-ID: <hpbgoo$pfi$1@inews.gazeta.pl>
References: <hp4pup$i2a$1@news.onet.pl> <hp5ao3$3l3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hp5cq0$383$1@news.onet.pl> <hp5otf$8b0$1@news.onet.pl>
<hpa51a$ogd$1@inews.gazeta.pl> <hpathf$ud3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1270433368 26098 172.20.26.234 (5 Apr 2010 02:09:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 02:09:28 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.7.151.249
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270073
[ ukryj nagłówki ]>Strasznie mnie cieszy, że wyszliście z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie
>przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o
>nowościach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych
>dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie
>ginęli a powietrze czyste i pachnące latem przez okrągły rok.
>Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta są
>niezniszczalne, a teraz już takich nie robią, bo zapomnieli, szkoda im
>blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę
>takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieraną na nowy przepije, żadnych
>leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeździł w moim stworzonym przez
>niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.
>
>Co do pytania z tematu to doczytałem się googlając, że nowa Avensis jest
>na innej płycie podłogowej niż stara, więc może coś się jednak zmieniło.
>Ale czy to Was w ogóle obchodzi?
>
>Pozdrawiam serdecznie
Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze,
(vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyjątków (i duże mercedesy od lat).
Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na początku 90'
(udeżenia z przodu z dużą prędkością) ale było ich kilka, na masową skalę
to rok 2004.
Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
Dla tych co wolą boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie,
volvo zaczeło w s80.
Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było
wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej).
poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich,
nawet na kolana są.
w euroncap nic się nie cofneło, nic do środka nie wgniotło.
napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu są.
a model 2009:
Niby to już czas kiedy zaczynją redukować masę (np w renault i nie jestem
pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
- ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.
wygląda to wszystko podobnie, tylko ze:
MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie
będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż
filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne.
przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :)
można fotek poszukać realnych kolizji i pooglądać co jak się powgniatało
i dlaczego.
A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;)
bardzo bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mogą być
naprwde szybkie, drzewo mi do środka tez nie wejdzie, tylko
wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)
Zmieniając auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;)
są 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo
bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed
kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie).
tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
chyba ze sie popsuje to jeszcze coś na chwile kupie, stary
LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
Najnowsze wątki
- 2024-06-25 Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- 2024-06-25 Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- 2024-06-25 Tani laptop z Carrefoura
- 2024-06-25 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-06-25 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2024-06-25 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier Cloud DevOps (Azure) <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-06-25 I znowu prokuratura szuka paragrafu
- 2024-06-25 zalanie mieszkania jakie kwoty?
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu