eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 › Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Date: Mon, 5 Apr 2010 02:09:28 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 78
    Message-ID: <hpbgoo$pfi$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hp4pup$i2a$1@news.onet.pl> <hp5ao3$3l3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hp5cq0$383$1@news.onet.pl> <hp5otf$8b0$1@news.onet.pl>
    <hpa51a$ogd$1@inews.gazeta.pl> <hpathf$ud3$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1270433368 26098 172.20.26.234 (5 Apr 2010 02:09:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 02:09:28 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 83.7.151.249
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270073
    [ ukryj nagłówki ]

    >Strasznie mnie cieszy, że wyszliście z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie
    >przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o
    >nowościach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych
    >dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie
    >ginęli a powietrze czyste i pachnące latem przez okrągły rok.
    >Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta są
    >niezniszczalne, a teraz już takich nie robią, bo zapomnieli, szkoda im
    >blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę
    >takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieraną na nowy przepije, żadnych
    >leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeździł w moim stworzonym przez
    >niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.
    >
    >Co do pytania z tematu to doczytałem się googlając, że nowa Avensis jest
    >na innej płycie podłogowej niż stara, więc może coś się jednak zmieniło.
    >Ale czy to Was w ogóle obchodzi?
    >
    >Pozdrawiam serdecznie

    Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze,
    (vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyjątków (i duże mercedesy od lat).


    Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na początku 90'
    (udeżenia z przodu z dużą prędkością) ale było ich kilka, na masową skalę
    to rok 2004.

    Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
    Dla tych co wolą boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie,
    volvo zaczeło w s80.

    Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
    Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było
    wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej).

    poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich,
    nawet na kolana są.
    w euroncap nic się nie cofneło, nic do środka nie wgniotło.
    napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu są.

    a model 2009:
    Niby to już czas kiedy zaczynją redukować masę (np w renault i nie jestem
    pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
    - ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
    jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.

    wygląda to wszystko podobnie, tylko ze:
    MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie
    będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż
    filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne.

    przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :)


    można fotek poszukać realnych kolizji i pooglądać co jak się powgniatało
    i dlaczego.


    A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;)
    bardzo bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mogą być
    naprwde szybkie, drzewo mi do środka tez nie wejdzie, tylko
    wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
    mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)


    Zmieniając auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;)
    są 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo
    bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed
    kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie).
    tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
    ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
    chyba ze sie popsuje to jeszcze coś na chwile kupie, stary
    LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.04.10 07:48 kml
  • 06.04.10 05:58 DoQ

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: