  • Data: 2024-07-15 05:47:46
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-13 17:51, Marek wrote:

    > Złe założenia, to złe doświadczenia. Sam projektuj, w tym chodzi o DIY.
    > Wiele części zamiennych oraz części do różnych wymyślanych urządzeń
    > mogłem zrobić dzięki dostępności druku 3D. To jest r-e-w-e-l-a-c-y-j-n-y
    > wynalazek.

    No wlasnie nie.

    W druku 3d nie ma chodzic od "zrob se sam" tylko o "wydrukuj se sam".
    Tak przynajmniej narracje ustawiano na poczatku.

    Projektowanie w 3d nie jest trywialne i byle kto tego nie ogarnie.
    Jak mam cudowac z 3d i drukowac czesci ktore mi albo czlonkowi rodziny
    sie rozpadna po paru uzyciach to wole uruchomic cnc i wyciac z litego
    hdpe, sklejki czy w ekstremalnych sytuacjach z aluminium.

    Mam paredziesiat rzeczy wycinanych na cnc w tym 1x2.5m stol z litego
    debu. Zastosowan dla druku 3d w ostatnich 10 latach mialem na tyle malo
    ze nawet taniej zabawkowej drukarki nie zdecydowalem sie kupic.

    A jak widze ile czasem trzeba cudowac jak sie ma felerna drukarke albo
    mokry filament albo zatkana dysze albo, albo, albo to wile se frezarka
    zrobic co trzeba albo kupic co sie zepsulo i miec problem z glowy.

    Daj liste (jak by sie dalo to z fotami) co rewelacyjnego wydrukowales.

    ALE. Figurki, obudowy, czesci do drukarek 3d odpadaja. Daj cos co jest
    poza ta grupa przedmiotow.

    Nie zebym sie czepial. Chce zobaczyc co realnie ktos zrobil pozytecznego.

    --
    Lukasz