  • Data: 2024-07-15 10:02:27
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Jul 2024 22:47:46 -0500, ptoki wrote:

    > No wlasnie nie.
    >
    > W druku 3d nie ma chodzic od "zrob se sam" tylko o "wydrukuj se sam".
    > Tak przynajmniej narracje ustawiano na poczatku.

    Tzn, masz na mysli wydruk z dostarczonego pliku?

    > Projektowanie w 3d nie jest trywialne i byle kto tego nie ogarnie.

    Dużo osób pewnie ogarnie.

    > Jak mam cudowac z 3d i drukowac czesci ktore mi albo czlonkowi rodziny
    > sie rozpadna po paru uzyciach

    A to juz wyzsza szkoła projektowania 3D :-)

    > to wole uruchomic cnc i wyciac z litego
    > hdpe, sklejki czy w ekstremalnych sytuacjach z aluminium.

    Ty masz cnc, kto inny nie ma. Drukarki 3D tansze i trafiają pod
    strzechy.

    > Mam paredziesiat rzeczy wycinanych na cnc w tym 1x2.5m stol z litego
    > debu. Zastosowan dla druku 3d w ostatnich 10 latach mialem na tyle malo
    > ze nawet taniej zabawkowej drukarki nie zdecydowalem sie kupic.

    No ba, masz inne możliwości.

    > A jak widze ile czasem trzeba cudowac jak sie ma felerna drukarke albo
    > mokry filament albo zatkana dysze albo, albo, albo to wile se frezarka
    > zrobic co trzeba albo kupic co sie zepsulo i miec problem z glowy.

    We frezarce też pewnie można mieć złe frezy, albo felerną maszynę,
    albo złe posuwy :-)

    > ALE. Figurki, obudowy, czesci do drukarek 3d odpadaja. Daj cos co jest
    > poza ta grupa przedmiotow.
    >
    > Nie zebym sie czepial. Chce zobaczyc co realnie ktos zrobil pozytecznego.

    Nie ja, ale buty dla żony to chyba coś, co potrafi ją przekonać do
    zakupu :-)
    Potem się okaże, ze kiepskie, ale drukarka już kupiona :-)

    J.