  • Data: 2024-07-15 18:16:12
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Jul 2024 18:05:03 +0200, Marek wrote:

    > Każdy wie, że tworzywo to nie metal. To raz. Dwa, myślę, że w druku
    > 3D wiemy czego się można spodziewać od tworzywa i tworzywo samo w
    > sobie nie jest zaletą ale forma tworzenia. Nawet niech pęknie i po
    > jakims czasie się rozleci. Wydrukuję nowe.

    A to zalezy, co drukujesz.
    Nie chiałbys, aby ważna część rozsypała sie 500km od domu, albo gdy
    wymaga 2h pracy na zamontowanie.

    > I mogę tak do końca życia.
    > Ba w kolejnych iteracjach mogę poprawić, wzmocnić, zmienić to w
    > banalny sposób.

    Jesli to całkowicie własny projekt, i nie masz innych ograniczeń.

    > Druk 3D to niczym boska esencja kreacji w naszych rękach. W prosty
    > sposób pozwala nam tworzyć z niczego rzeczy, które kiedyś istniały
    > tylko w sferze marzeń. To technologia, która z wdziękiem przekształca
    > nasze najśmielsze wyobrażenia w namacalne cuda, dając nam moc twórcy
    > i inspirując do przekraczania granic możliwości. Boskie narzędzie.

    Może i tak - ale kiedys były pilniki i dłuta, albo np papier-mache.

    Przyznaję, ze wymagało to umiejętności i wysiłku, a teraz komputer się
    męczy :-)

    P.S. Czytam, że STL to zapis powierzchni z wielokątów ... jak to sobie
    radzi z kształtami okrągłymi?
    Dla frezarki raczej nie ma różnicy, ale jak trzeba rozpoznac kształt
    dla tokarki?

    J.