  • Data: 2024-07-13 07:06:51
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-12 10:44, Marek wrote:

    > Ja sobie zdaje sprawę, że jeśli ma to robić człowiek to wymaga jego
    > zaangażowania. Naiwnie liczyłem na to, że może w 21 wieku "produkcję"
    > takiego elementu robi robot-maszyna a nie człowiek drapajacy się w
    > łysinę jak to zrobić....

    Maszyna moze to robic. Ale feler jestw tym "rozpedzaniu sie"
    Zajrzyj na jutube jak jakies zaworki do hydrauliki sie robi. W 10-20
    sekund mozna zrobic 5-10 operacji. I fuk, produkt leci do koszyka
    odbiorczego. Ale to se trzeba zaplanowac i naszykowac narzedzie
    dedykowane do tego.

    A ty chcesz jedna taka rolke czy dwie.

    > Wydruki 3D dały ogromny skok w ułatwieniu budowy prototypów. Mam stl ->
    > drukarka drukuje,  wystarczy tylko patrzeć jak się samo robi. Jedyny

    Seka seka. Jak juz wiesz jaki infill, jak juz wiesz jaka dysza robic i
    wiesz jakie usytuowanie elementu to rzeczywiscie, szybko sie robi.

    Ale zanim sie do tego dojdzie to dlubania jest nieco. Przyznaj sie ile
    ci zeszlo od tego stl-a do pierwszego rozpoczetego dobrego elementu.

    Zalozmy ze ten co ci bije uznamy za dobry. Udalo sie w jednej probie?
    Ogarnales generacje kodu dla drukarki w 10 minut?

    > minus to, że długo trwa. Jak element nie musi mieć dużej precyzji ani
    > wytrzymałości w skrajnych warunkach to jest to cudowny wynalazek. Dziwię

    Wiesz, jakbys se zazyczyl rolke z otworem o srednicy i szerokosci to ci
    majster z petem w gebie w 4 minuty zrobi.
    Ale ty chcesz fikusniej...

    > się, że nie nominowano jeszcze tych co to wymyślili do nagrody Nobla.
    > Ale niestety czasami wchodzi się w obszar gdy konieczna  wytrzymałość i
    > precyzja.  Wtedy zaczynają się schody i się okazuje, że w wykonawstwie
    > musimy się  cofnąć do połowy 20 wieku.

    pcbway nie robi az tak bardzo zaawansowanie. Oni daleko w 21 wiek nie
    poszli.
    Ot tasma,

    --
    Lukasz