  • 171. Data: 2009-09-16 09:48:38
    Temat: Re: Test M9
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 11:15, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Po obcowaniu z Tobą wręcz odczuwam lęk nawet przed kontaktem nawet na
    > odległość, robisz jedną wielką anty reklamę. Twoja argumentacja jest
    > typowa dla wszelkich sekciarskich działalności. Gubisz się przy braku
    > argumentów (wszystkie te twoje pojęcia są niezmierzalne) i jedyne co
    > umiesz robić to zachowywać się jak dziecko w piaskownicy, czyli
    > próbujesz ośmieszyć, obrażasz a w realu to pewnie byś się z łapami rwał.
    > Jeśli byś był tak przekonany co do swoich argumentów, to by Ci zwisało
    > co tu wypisują, ale jesteś po prostu typowym krzykaczem który musi mieć
> [...]

    co do niezmierzalnych pojec zobacz na ebayu jak sa cenione leici M-
    czy sa to pojecia niemierzalne ?

    zobacz tez cene contaxa G2 ( to chyba jedyna alternatywa przyjeta
    przez swiat zawodowcow dla emek jak sie okazuje byl nia nie G1 a
    nieco pozniejszy G2 - choc z ta sama optyka i dajacy zdjecia tej samej
    jakosci ) Ceniony bywa na 2500 euro z 2 lub 3 stalkami nie pamietam
    teraz. Znajdz systmowa lustrzanke z tego okresu z 2 , 3 stalkami w tej
    cenie dzisiaj - moze contax rts 3 sie zbliza ? , ale nie sprawdzalem.

    Co do sekciarstwa - sorry ale to ty fantazjujesz probujac przypisac
    okreslone cechy wlascicielom leiec.
    Toz to dopiero zabawa w piaskownicy i sekciarstwo ( sic) jesli
    probujesz oceniac czowieka , przez pryzmat aparatu jaki posiada.
    A prawda jest trywialna - kazdy kupuje to na co go stac.
    Sa ludztie , ktorych zakup kompletnej leici z pelnym wyposazeniem
    mniej boli niz zakup przez golodupca uzywanego olka .-
    I taki jest swiat i tego nie zmienisz. Bog nie dzieli rowno juz w
    chwili przyjscia na swiat.
    Wymienilem wczesniej juz co charakteryzowalo leice M
    wymienie czym sie charakteryzowaly Leici wogole ( R i M )

    tradycyjnymi sprawdzonymi rozwiazaniami technicznymi - glownie solidna
    niezawodna mechanika.
    swietna optyka
    trwaloscia.
    i pewna ciagloscia mysli technicznej , przez dziesiatki lat
    utrzymywano te sama filozofie obslugi -wlasciwie do dnia dzisiejszego
    ergonomicznie nie do pobicia.
    2 pierscienie nastawy na obiektywie , jedno pokretlo na aparacie.
    Technologicznie leica byla o pare lat opozniona do najnowszych
    rozwiazan japonskich , pozno wprowadzila TTl ( w M) , AF to do tej
    pory nie - ale potrafila jedno tylko - dobrze i ostro naswietlic.
    Istnieje wielu fotografow , ktorzy nie oczekuja nic wiecej od apartu
    jak umiejetnosci ostrego prawidlowego naswietlenia - reszta zalezy od
    fotografujacego.

    te aparaty nie bily nigdy rekordow w szybkostrzelnosci zdjec
    ale byly niezalezne od baterii , mialy jasny b , jasny obraz na
    matowce. Gdybys kiedys mial lustrzanke w rekach to zobaczylbyc co
    oznacza duza jasna matowka.

    Wybacz ale piszesz o rzeczach ktorych nawet nie znasz dokladniej z
    opisu.
    wszelkie poglady na ten temat sa tylko wytworem twojej fantazji.

  • 172. Data: 2009-09-16 10:32:50
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Ależ ja nie wątpię że Leica może być dla kogoś dobrym wyborem. Jest
    jedną z wielu opcji na rynku ale z pewnością nie wyznacza standardów
    które miałby być niedostępne dla innych producentów. Jest to klasyczny
    aparat mocno osadzony w tradycji fotografii i nie zamierzam tego
    podważać. Zgodzę się że jest to dobry wybór jeśli chodzi o lokatę
    pieniędzy i chyba nie podważysz tego że odgrywa tu dużą rolę rynek
    kolekcjonerski. Jeśli chodzi o sekciarstwo to daleki jest do oceniania
    użytkowników Leica przez pryzmat twojej osoby czy Nieznajomego, jest tam
    wiele nazwisk takich jak Elliott Erwitt czy Rene Burri które też z
    pewnością działały jak lep na muchy dla zamożnej klienteli.
    Chce zaznaczyć i pisałem już to w pierwszym poście że jestem daleki od
    zwiastowania jakiegoś nowego etapu w fotografii w związku z nową
    premierą w systemie M. Reszta dyskusja to był wynik twojego ataku na
    moją osobę, ataku w którym nie było żadnych zmierzalnych faktów a
    jedynie osobiste wycieczki.

> [...]
    > ale byly niezalezne od baterii , mialy jasny b , jasny obraz na
    > matowce. Gdybys kiedys mial lustrzanke w rekach to zobaczylbyc co

    No widzisz i znów dajesz upust swojemu prostactwu. Znów coś zakładasz
    kompletnie nie znając mojej osoby mimo że za moment piszesz:

    > Wybacz ale piszesz o rzeczach ktorych nawet nie znasz dokladniej z
    > opisu.
    > wszelkie poglady na ten temat sa tylko wytworem twojej fantazji.

    Widzisz ciągle snujesz fantazje na temat mojej osoby i ciągle coś
    insynuujesz. Masz jakąś obsesje. Muszę cię rozczarować ale pierwszym
    aparatem jakim świadomie robiłem zdjęcia to była Praktina FX, miałem
    wtedy 10 lat i wykonałem cały proces od naświetlenia kliszy, poprzez jej
    wywołanie i do odbitek w łazience na Krokusie. Wszystko pod opieką ojca.
    Ale Ty znów napiszesz że Parktina FX to nie był prawdziwa lustrzanka bo
    coś tam, a Krokus to tylko aspirował do bycia powiększalnikiem. Wcale
    się bym nie zdziwił jak dodasz że mój ojciec to był niedouczony prostak
    bo nie przekazał mi należytego szacunku dla tak legendarnej marki jak
    Leica. Powiem Ci tak że osobiście się dla mnie ciągle kompromitujesz, bo
    jak byś był dojrzałym facetem z dorobkiem i doświadczeniem to byś
    nadawał na zupełnie innych falach, ale to dla ciebie abstrakcja.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 173. Data: 2009-09-16 10:34:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Dyjor pisze:
    > identycznie sie dyskutuje z ortodoksyjnymi wyznawcami jabłka, machometa
    > czy innego boga. Jak ich wkurwosz to mogą nawet wysadzić kogoś w powietrze.

    no i wykrakałeś ;) znowu dałem się wciągnąć w niekończącą się wymianę.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 174. Data: 2009-09-16 10:38:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-16 11:48:38 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

> [...]
    > nieco pozniejszy G2 - choc z ta sama optyka i dajacy zdjecia tej samej
    > jakosci ) Ceniony bywa na 2500 euro z 2 lub 3 stalkami nie pamietam

    Tradycyjnie - bzdurzysz. Do kupienia za 500-800 ojro body/w kicie z 45.

    > Wymienilem wczesniej juz co charakteryzowalo leice M
    > wymienie czym sie charakteryzowaly Leici wogole ( R i M )
    >
    > tradycyjnymi sprawdzonymi rozwiazaniami technicznymi - glownie solidna
    > niezawodna mechanika.

    Jakże niespotykana cecha w japońskich aparatach...

    > swietna optyka

    Co nie zmienia faktu, że im też się zdarzały wpadki - było pare
    "lewych" obiektywów, głównie do eRek (któreś z robionych przez Minoltę,
    czy Sigmę, już nie pamiętam), były też różnice pomiędzy obiektywami
    robionymi w Kanadzie i w Niemczech.

    > trwaloscia.

    I znów niesamowite osiągnięcie, nie do dostania gdzie indziej...

    > i pewna ciagloscia mysli technicznej , przez dziesiatki lat
    > utrzymywano te sama filozofie obslugi -wlasciwie do dnia dzisiejszego
    > ergonomicznie nie do pobicia.

    Bzdura. Ergonomia serii R niczym specjalnym się nie wyróżniała. Dopiero
    R8/9 były w jakimś sposób odejściem od dizajnu sprzed 30 lat i krokiem
    na przód, ale patrząc co na to, co w tym czasie oferowały firmy
    japońskie, nadal wypada blado.

    > 2 pierscienie nastawy na obiektywie , jedno pokretlo na aparacie.

    Cóż za przełomowe odkrycie! BTW na obiektywie mogły być 3 pierścienie -
    do obsługi lewą ręką. W porównaniu (zakładając MF) do 2 na obiektywie i
    2 - pod palcem wskazującym i kciukiem w niemal każdej innej
    zaawansowanej lustrzance (z niechlubnym wyjątkiem Contaxów) - no
    faktycznie szczyt ergonomii.

    > Technologicznie leica byla o pare lat opozniona do najnowszych
    > rozwiazan japonskich , pozno wprowadzila TTl ( w M) , AF to do tej
    > pory nie

    AF już tak. Od tego roku dokładnie rzecz biorąc.

    > - ale potrafila jedno tylko - dobrze i ostro naswietlic.

    Normalnie przełom na miarę Daguerra. Czego przecież nikt wcześniej ani
    nawet później nie oferował...

    > Istnieje wielu fotografow , ktorzy nie oczekuja nic wiecej od apartu
    > jak umiejetnosci ostrego prawidlowego naswietlenia - reszta zalezy od
    > fotografujacego.

    I może im to dać niemal każdy aparat. Gdzie miejsce na magię czerwonej kropki?

    > te aparaty nie bily nigdy rekordow w szybkostrzelnosci zdjec
    > ale byly niezalezne od baterii,

    Które były niezależne od baterii?

    > mialy jasny b , jasny obraz na matowce.

    Ależ osiągnięcie... BTW - żadne lustro Leci nie miało krycia 100%,
    większość miała wizjery w okolicach 93% - powalający wynik...

    > Gdybys kiedys mial lustrzanke w rekach to zobaczylbyc co
    > oznacza duza jasna matowka.

    Wywal tą szklaną kulę, bo jest zepsuta.

    > Wybacz ale piszesz o rzeczach ktorych nawet nie znasz dokladniej z
    > opisu.

    Dobrze że przynajmniej Ty jesteś oczytany. Szkoda że niewiele więcej.

    de Fresz

  • 175. Data: 2009-09-16 10:53:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ale Ty znów napiszesz że Parktina FX to nie był prawdziwa lustrzanka bo
    > coś tam,

    praktina to byla lustrzanka jednoobiektywowa w formie poor.
    bez lustra samopowrotnego , pryzmatu pentagonalnego , bez symulacji
    przyslony z lupka do oceny ostrosci na matowce,
    a wiec lustrzanka jakby w stadium in statu nascendi

    do reszty nie chce mi sie ustosunkowywac , gdyz wszystko juz zostalo
    wczesniej powiedziane.

    Ja tylko oponuje ze stanowiskiem ktore proboje oceniac ludzi przez
    pryzmat posiadanej marki aparatu.
    A to zrobiles. Ja slowa " prostactwo"w tym watku nie przytoczylem ,
    skoro to juz zrobiles to musze przyznac , ze bardzo pasuje mi do
    takiej postawy - kogos oceniajacego innych przez pryzmat uzywanej
    marki apartu.

  • 176. Data: 2009-09-16 11:10:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
> [...]
    > przyslony z lupka do oceny ostrosci na matowce,
    > a wiec lustrzanka jakby w stadium in statu nascendi

    Patrz a mimo wszystko robi zdjęcia ;) cud że się w ogóle da tym pracować ;).

    > Ja tylko oponuje ze stanowiskiem ktore proboje oceniac ludzi przez
    > pryzmat posiadanej marki aparatu.

    do tego pijesz?
    On 16 Sep., 11:15, cichybartko <c...@g...com> wrote:
    > Po obcowaniu z Tobą wręcz odczuwam lęk nawet przed kontaktem nawet na

    to się tyczyło Ciebie a nie użytkowników Leica. Ale proszę o konkretny
    cytat gdzie bym miał szkalować użytkowników tego systemu.

    > do reszty nie chce mi sie ustosunkowywac , gdyz wszystko juz zostalo
    > wczesniej powiedziane.

    No tak wycofuj się. Posta niżej Ci napisano że te wszelkie twoje
    folderowe hasła można przypisać wielu produktom.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 177. Data: 2009-09-16 11:19:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 13:10, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > No tak wycofuj się. Posta niżej Ci napisano że te wszelkie twoje
    > folderowe hasła można przypisać wielu produktom.

    takie dyskusje , prowadzone w tym stylu w jakim ja prowadzisz
    zamieniaja sie z dyskusji merytorycznej w osobiste utarczki.
    to mnie nie interesuje,
    pozwol wiec ze zakoncze na tym wymiane zdan w tym watku . jesli
    bedziesz mial cos konkretnego do powiedzenia to napisz , jesli nie to
    pytaj - chetnie odpowiem.

  • 178. Data: 2009-09-16 13:59:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Niestety nadal za duży, więc nie wejdzie. Do dupy to Olympus ma
    > dedykowany sprzęt ;)

    Na przykład ten:
    http://www.olympus-europa.com/endoalpha/
    :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 179. Data: 2009-09-16 14:03:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > chlopie zabierasz glos na temat leici , opisujesz ich wlascicieli
    > a jestem absolutnie pewnie , ze w zyciu nie widziales nawet z
    > odleglosci kilometra wlasciciela takiej cyfrowej drogiej leici.

    Ja się raz otarłem o leicię. Kolega kolegi kolegi miał, dał dotknąć...
    to było fajne, trochę jak audiencja u Ojca Świętego albo Obamy...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest
    fajne/

  • 180. Data: 2009-09-16 14:31:21
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > takie dyskusje , prowadzone w tym stylu w jakim ja prowadzisz
    > zamieniaja sie z dyskusji merytorycznej w osobiste utarczki.
    > to mnie nie interesuje,

    Zobacz jak jesteś mało konsekwentny. Najpierw coś bredzisz pod moim
    adresem, wylewasz wiadro pomyj uzasadniając to jakoby bym pisał jakieś
    inwektywy pod adresem użytkowników systemu M. Kiedy proszę Cię o cytat
    zmieniasz się nagle w pana kulturalnego i ucinasz wątek. Co wystraszyłeś
    się bo znów wychodzisz na durnia jak wątku o prawie unijnym, L-ce 28-70
    2.8 i ostatnim illydycznym hicie. Na prawdę słabiutko.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.