  • 1. Data: 2009-09-10 14:34:04
    Temat: Test M9
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.optyczne.pl/110.9-Test_aparatu-Leica_M9_P
    odsumowanie.html

    Patrzcie na kolory.

  • 2. Data: 2009-09-10 16:16:30
    Temat: Re: Test M9
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message
    news:h8b2os$g3$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.optyczne.pl/110.9-Test_aparatu-Leica_M9_P
    odsumowanie.html

    > Patrzcie na kolory.
    > --
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    Faktycznie beznadziejne, takie nienaturalne.

    wekon

  • 3. Data: 2009-09-10 16:30:36
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > http://www.optyczne.pl/110.9-Test_aparatu-Leica_M9_P
    odsumowanie.html

    > Patrzcie na kolory.

    A ja sobie poczytałem komentarze czytelników i co jedno wielkie jejjj...
    jak by się miała zacząć jakaś nowa epoka w której grupa kasiastych
    konsumentów rozda na nowo karty ;). Pamiętam jak gdzieś czytałem
    wypowiedź człowieka który zawodowo zajmował się prowadzeniem kursów
    fotograficznych, no i wspominał kasiastych prawników, lekarzy którzy
    przychodzili z nowo nabytymi dalmierzami Leica i całym bukietem
    świetnych szkieł, tylko dorobek był kiepski i cóż myśleli że wiedzę,
    doświadczenie, styl i finezje da się tak samo kupić jak legendarny
    aparat. Co do popularności dalmierzy w pewnych kręgach to MIKE JOHNSTON
    wspominał że na pewnym etapie zaczynał bum na systemowe lustrzanki i po
    prostu na rynku wtórnym można było kupić bardzo trwałe i wygodne
    dalmierzowe aparaty i wielu młodych je kupowało a później z tych młodych
    się robiły nazwiska ;) podobnie było z wojskową kurtką M65 młodzi je
    kupowali nie dla fajnego look tylko że były tanie i bardzo trwałe.

    Tak Mateuszu kolory są legendarne ;) tak jak i szum i ostrość ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 4. Data: 2009-09-10 16:50:13
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 16:34:04 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://www.optyczne.pl/110.9-Test_aparatu-Leica_M9_P
    odsumowanie.html

    > Patrzcie na kolory.

    Kolory fajne i fajne podsumowanie. ;-)
    Strasznie się "Optyczni" namęczyli, żeby pokazać, że rozdzielczość
    aparatu jest świetna.
    Piotr

  • 5. Data: 2009-09-10 17:30:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze cichybartko:

    > Tak Mateuszu kolory są legendarne ;) tak jak i szum i ostrość ;).

    Przecież kolory to Kodak a nie jakaś Leica!

  • 6. Data: 2009-09-10 18:01:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 18:30, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > przychodzili z nowo nabytymi dalmierzami Leica i całym bukietem
    > świetnych szkieł, tylko dorobek był kiepski i cóż myśleli że wiedzę,

    ale to wcla nie znaczy , ze leice jest slaba , tylko ze
    przedstawiciele wyminionych zawodow maja kase.

> [...]
    > prostu na rynku wtórnym można było kupić bardzo trwałe i wygodne
    > dalmierzowe aparaty i wielu młodych je kupowało a później z tych młodych

    leica M miala zastosowanie wsrod zaodowcow wszdzie tam gdzie konieczna
    byla bezwzglednie cicha praca migawki , nierzucajacy sie w oczy maly
    aparat dajacy znakomita jakosc obrazu. I wszystkie te cechy
    przeniesiono do leici m9

    z innyc aparatow chyba contax g1 o ile pamietam oznaczenie zanalzl
    podobne uznanie , z tym ze byl niec nowoczesniej wyposazony.

    bum na systemowe lustrzanki zostal spowodowny glownie wadami systemu
    lunetkowego - maly obraz w celowniku i paralaxa.

    podobnie było z wojskową kurtką M65 młodzi je
    > kupowali nie dla fajnego look tylko że były tanie i bardzo trwałe.

    to jest zupelonie odwrotnie niz z leica!

    nikt nigdy nie kupowal leici zeby bylo tanio.

    > Tak Mateuszu kolory są legendarne ;) tak jak i szum i ostrość ;).

    cudow nie ma - na ektranie monitora nie da sie zaobserwowac jakiejs
    miazdzoacej przewagu , kolorow z leici - jesli nie sa gorsze to juz
    jest dobrze. a gorsze nie sa.

    pewnie jak we wszystkich matrycach i tutaj kodak skierowal pixele
    acentrycznie - co pozwala na stosowanie i starszych obiektywow
    nietelecentrycznych.

    i bedzie fajnie.

  • 7. Data: 2009-09-10 18:44:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Wiesz co nawet nie zamierzam cytować twoich hasełek żywcem wyjętych z
    katalogu. Cóż wypowiedź Mike jest 1000% bardziej merytoryczna niż nawet
    zbiór tysięcy Twoich postów. Nie żyłeś w tamtej rzeczywistości i nie
    wiesz jaka była sytuacja na rynku wtórnym, jak zwykle gdybasz. Co do tej
    dyskretności to ostatnio oglądałem dokument o Rene Burri i trzaskał raz
    dalmierzem raz lustrem, widać bierze na co ma humor bo temat ma jeden
    człowiek i to co się w okół niego dzieje. Poza tym na rynku z dalmierzy
    są Bessy była Konica Hexar, jest Ikon Zeissa ale nic tak nie działa na
    masy jak magia czerwonej kropki.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 8. Data: 2009-09-10 19:27:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 20:44, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > człowiek i to co się w okół niego dzieje. Poza tym na rynku z dalmierzy
    > są Bessy była Konica Hexar, jest Ikon Zeissa ale nic tak nie działa na

    specjalizujesz sie w cytowaniu facetow , ktorzy maja 1000 racji ,
    jakbys sam nie mial wlasnych pogladow.

    ja nie mam ich cytatow , za to mialem 3 leici w sumie - z lunetkowych
    mialem M4

    bessa jest na rynku od niedawna -jak ten czs leci - ile lat uplynelo
    10 -15 odkad sie ponownie pojawila , dwadziescia chyba jeszcze nie
    uplynelo.?
    pierwsze modele byly spartansko wyposarzone , ale byly tanie i
    podchodzily obiektywy leicowskie na m39.

    ostatnia leice pozbylem sie przed ok 2 laty - byl to wlasciwie
    leicaflex olimpic z 74 roku ( moze 72 nie pamietam juz , kiedy baly
    olimpiada w niemczech - czarny wrzesien , kto pamieta ? ) - jak nowy .
    dostalem za nia calkiem przyzwoita kase - poszla do fanatyka z japoni.
    pozostal mi z niej zeszycik servisowy i instrukcja obslugi , musze mu
    ja przeslac , znalazly sie dopiero niedawno.
    ( a jakze , aparat mial zeszycik servisowy , w ktorym autoryzowany
    servis wpisywal wszystkie przeglady i konserwacje )
    ale nie zagladalem do niej uwierz mi .katolog leici mialem chyba
    ostatni z 15 lat temu w reku.
    Na www leici chybabylem raz w zyciu i to pare lat temu.
    czyzby przypadkowa zbieznosc moich pogladow ze sformulowaniami
    katalogowymi ?
    nie wiem nie znam ich.

    cichutki dzwiek miekkiej r migawki szczelinowej - ach coz za
    przezycie.

    wszyszcy ktorzy wlozyli kiedys kase w obiektywy leici , beda mogli je
    wykorzystac w m9 - spadku jakosci byc nie powinno , tak jest robiona
    matryca zeby podchodzily starsze obiektywy nietelecentryczne.

    leica nigdy nie byla aparatem popularnym , w tym sensie ze masowo
    uzywanym.
    przyrownanie masowgo kupowania portek do popularnsci leici jest co
    najmniej niedorzeczne.

    to z tego ze kolejny Twoj guru i bozyszcze Rene .. "raz czaskal
    lustrem raz dalmierzem"- jak piszesz wynikaloby ,ze fotografowie
    zawodowi nie uzywali leici tam gdzie wymagana byla dyskrecja - o czym
    ja wspominam`? W ktorym miejscu jest moja wypowiedz nieprawdziwa?

    to byl jedyny sens leici M - lekki , niezawodny cicho pracujacy
    aparat z doskonala optyka , ktorym dalo sie robic zdjecia bez baterii.

    o podobynch zaletach contax g1 ( o ile sie nie myle , raczej to nie
    byl g2) byl w cenie porownywalnej , moze nieznacznie tanszy.

  • 9. Data: 2009-09-10 19:54:23
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Dla mnie to po prostu narzędzie jak każde tylko że z masą dorobionej
    ideologi. Na pewno nie ideał, koniec tematu. Co do podpierania się
    autorytetami, to cóż wole cytat niż teoretyzowanie i bzdury jakie są
    typowe dla twojej osoby, już tyle razy się skompromitowałeś że nawet
    statystyki grupy się w tym pogubiły ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-09-10 20:10:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 21:54, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > autorytetami, to cóż wole cytat niż teoretyzowanie i bzdury jakie są
    > typowe dla twojej osoby, już tyle razy się skompromitowałeś że nawet

    a ja widze ze jestes mistrzem nie tylko glupich cytatiow ale i
    wlasnych glupawych wypowiedzi.

    dyskusja z takimi teoretykami to absolutna strata czasu.

    wez jekas M ke do reki , zrob pare zdjec , porownaj prace migawki z
    innymi - a potem poszukaj stosownego cytatu , zeby opisac to co
    myslisz.