  • 161. Data: 2009-09-16 06:12:00
    Temat: Re: Test M9
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 16 Wrz, 00:18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > I tu jesteś w mylnym błędzie, bo właśnie bardzo wielu się przesiadło.
    > Czasem obok Leici, zostawianej do "zadań specjalnych", ale gdzieś tak
    > od lat 90-tych aparaty z czerwoną kropką coraz bardziej z narzędzia
    > fotograficznego stawały sie luksusową zabawką, głównie dla fotografów
    > starszej daty i wielbicieli "klasyki" - bo niemcy zupełnie nie nadążali
    > za rozwojem techniki, która niosła sobą wyraźny skok użyteczności. Od
    > nastania ery cyfrowej ta "elitarność" posunęła się jeszcze bardziej.

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale w powyższej wypowiedzi sam sobie
    zaprzeczasz.

    "bo niemcy zupełnie nie nadążali
    za rozwojem techniki, która niosła sobą wyraźny skok użyteczności."

    vs.

    "obok Leici, zostawianej do "zadań specjalnych","

    Czyli ten skok użyteczności to tak jakby na wyrost, skoro nie załatwia
    zadań specjalnych....

  • 162. Data: 2009-09-16 06:22:47
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 21:15, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > racji zaczyna się gorączkować i tupać. Jesteś tak przekonany do tego
    > systemu to wyłóż argumenty za, bo na razie rzucasz ogólniki które są
    > niezmierzalne jak dyskrecja czy funkcjonalność. Są niczym ta plastyka z
    > tego poprzedniego wątku. Poza tym nie wiem co ma wyobraźnia i
    > inteligencja do wyboru między dalmierzem, jasnym wizjerem z analogowej
    > lustrzanki, czy trybem LV na trzy calowym telewizorze w 500D. Na ten
    > wybór będzie mieć wiele czynników ale fakt faktem w przypadku Leica
    > trzeba mieć fantazje żeby wyłożyć te 7tyś USD.

    Masz rację 500D jest szyty na twoją miarę i na twoją fantazję, życzę
    wielu radości z jego użytkowania.

  • 163. Data: 2009-09-16 06:55:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 08:22, Nieznajomy <j...@g...pl> wrote:

    > Masz rację 500D jest szyty na twoją miarę i na twoją fantazję, życzę
    > wielu radości z jego użytkowania.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    Leica miala opinie zawsze sprzetu konserwatywnego.
    Znawcy otrzaskani w systemach mowili o niej : to konserwa.

    Cechowala sie solidnoscia wykonania , niezawodnoscia , wspaniala
    optyka.
    To aparat dla purystow , ktorzy te cechy wlasnie cenia , a nie
    przykladaja wage do wodotryskow.
    Obiektywy zawsze nalezaly w danej chwii do najlepszych jakosciowo
    jakie wyprodukowano.
    ale niegdy nie byla innowacyjna.
    Dla mnie zupelnie zrozumialym byl fakt , ze stosunkowo pozno weszla na
    rynek aparatow cyfrowych.
    Ta technologia nie byla jeszcze dostatecznie zaawansowana , nalezalo
    sie liczyc z chorobami i okresu dzisicnstwa - w co leica nigdy
    swiadomie nie wchodzila.
    POtencjal badawczy ( kapital leici ) byl za maly by mogla rozwijac
    rzeczywiscie nowatorskie konstrukcje.
    Cudem uniknela przejecia przez kapital japonski i w tej chwili jej
    wlascicielem o ile w ostatnim czasie nie uleglo zmianie jest osoba
    fizyczna Austriak ( ale to nie jest istotne , nie sprawdzalem wiec
    dokladnie).

    I byla droga.

    O wlasciecielach leici mozna powiedziec tylko jedno z cala pewnoscia -
    ze drogo zapalcili - nic poza tym .
    Proba przypisyania jakichkolwiek cech charakterologicznych
    posiadaczom leici jest czyms tak infantylnym , iz chyba nikt tego nie
    moze potraktowac powaznie.

    Ale okazuje sie ze leici naleza do najtanszych aparatow - mianowicie
    po latach spadek ich wartosci byl najmniejszy.
    dzisiaj M6 sa cenione na ok 1000 - 1500 euro - na ile jest ceniony
    korpus F´5 albo eos 1 z tamtego okresu.
    Ja za 30 -letniego leicaflexa dostalem w przyblizeniu tyle ile
    kosztowal wowczas.
    Ile dostalbym za practice z tamtego okresu ( wowczas wartosc dobrej
    miesiecznej pensji ) ?

    Jesli ktos chce miec aparat dobry , tani i na wiele lat to spokojnie
    moze siegnac po leice , jesli go stac na zakup.

  • 164. Data: 2009-09-16 07:35:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-16 08:12:00 +0200, Nieznajomy <j...@g...pl> said:

> [...]
    >
    > "obok Leici, zostawianej do "zadań specjalnych","
    >
    > Czyli ten skok użyteczności to tak jakby na wyrost, skoro nie załatwia

    Nie ma tu żadnej sprzeczności, bo w tych "zadaniach specjalnych" jednym
    z podstawowych wymagań jest "czerwona kropka na korpusie". Owszem,
    bywały sytuacje, gdzie M-ki miały praktyczne zalety, jak cicha migawka
    czy rozmiary, ale realnie patrząc to margines. Zresztą Leica nie
    kończyła się wtedy na M.

    de Fresz

  • 165. Data: 2009-09-16 08:33:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Zaraz usłyszysz jakiś wierszyk na temat swojego nicka i to będzie
    > argument ostatniej szansy :)

    i kto wie może to być nawet poezja illydyczna ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 166. Data: 2009-09-16 08:38:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 10:33, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > i kto wie może to być nawet poezja illydyczna ;).

    chlopie zabierasz glos na temat leici , opisujesz ich wlascicieli
    a jestem absolutnie pewnie , ze w zyciu nie widziales nawet z
    odleglosci kilometra wlasciciela takiej cyfrowej drogiej leici.

  • 167. Data: 2009-09-16 08:55:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Ale on jest abnegatem fotograficznym, chociaż na zdrowy rozum *powinien*
    > być LEICAmen-em.
    > Wedle jego zeznań wymaga On od aparatu tego, żeby był mały i wytrzymywał
    > rzucanie na glebę.

    Jest już taki. Pamiętacie taki wynalazek w postaci piłeczki
    tenisowej/badmintonowej z wbudowanym aparatem? Można to było rzucać w
    górę, albo odbijać wysoko rakietką, a to w międzyczasie robiło zdjęcia z
    góry. Potem po BT, czy kablu, można było ściągnąć zdjęcia i je obejrzeć. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 168. Data: 2009-09-16 08:56:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > no coś w nim jest drogi i do dupy :)

    Niestety nadal za duży, więc nie wejdzie. Do dupy to Olympus ma
    dedykowany sprzęt ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 169. Data: 2009-09-16 08:59:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:

    > Masz b. prymitywny tok myślenia ...

    JA?! Ależ skądże. Ja sobie kupiłem lepszy aparat i jestem w pełni
    świadom, że moje zdjęcia nie będą lepsze, bo zamiast oglądać prace
    innych i się zastanawiać, jak zrobić podobne zdjęcie, siedzę tu i
    dyskutuję o szumach i aberracjach :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 170. Data: 2009-09-16 09:15:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > chlopie zabierasz glos na temat leici , opisujesz ich wlascicieli
    > a jestem absolutnie pewnie , ze w zyciu nie widziales nawet z
    > odleglosci kilometra wlasciciela takiej cyfrowej drogiej leici.

    Po obcowaniu z Tobą wręcz odczuwam lęk nawet przed kontaktem nawet na
    odległość, robisz jedną wielką anty reklamę. Twoja argumentacja jest
    typowa dla wszelkich sekciarskich działalności. Gubisz się przy braku
    argumentów (wszystkie te twoje pojęcia są niezmierzalne) i jedyne co
    umiesz robić to zachowywać się jak dziecko w piaskownicy, czyli
    próbujesz ośmieszyć, obrażasz a w realu to pewnie byś się z łapami rwał.
    Jeśli byś był tak przekonany co do swoich argumentów, to by Ci zwisało
    co tu wypisują, ale jesteś po prostu typowym krzykaczem który musi mieć
    ostanie słowo.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.