  • 1. Data: 2009-09-09 19:41:51
    Temat: Kodak znowu miażdży konkurencję :>
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    CCD for the win!

    http://optyczne.pl/?news=2204

    Wiem, wiem, dominiczki zaraz rzucą się na wysokie ISO. Tylko że poza
    dominiczkami istnieje jeszcze świat w którym nie wychodzi się poza 100 i
    robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

  • 2. Data: 2009-09-09 19:47:06
    Temat: Re: Kodak znowu miażdży konkurencję :>
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    Na to lensblurek, odszumienie chrominancji i można... iść do lasu :)

    > Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

    Akurat. Byłoby wielkie narzekanie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-09-09 19:57:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Machowski:

    > Gdyby dopieścili matrycę tak jak dla Leiki to APS-C mógłby się schować.
    > Ale i aparaty kosztowałyby 2-3 razy tyle co dziś.

    Przecież mój E400 ma matrycę Kodaka a kosztował najmniej... Tylko ten
    nieszczęsny filtr AA (ale można zdjąć). Za to naturalność kolorów i półcieni
    miażdży.

  • 4. Data: 2009-09-09 20:05:46
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mateusz Ludwin napisał:
> [...]
    > robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    Ale jest mora ;) Choć pewnie trochę tego szumu da się usunąć cyzelując
    algorytmy w dcraw.

    > Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

    Gdyby dopieścili matrycę tak jak dla Leiki to APS-C mógłby się schować.
    Ale i aparaty kosztowałyby 2-3 razy tyle co dziś.

    m.
    --
    NA CÓŻ MOŻE MIEĆ PLON NADZIEJĘ, JEŚLI NIE NA TROSKĘ KOSIARZA?

  • 5. Data: 2009-09-09 20:06:50
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 9 Wrz, 21:41, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.
    >
    > Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

    Zdaje się że mój E400 to ma..
    Swoją drogą wypowiedź w dyskusji nt montowania obiektywów
    dalmierzowych do Canona EOS... trochę mnie załamała.
    PS Oczywiście od Lajki R się da. Ale to już są szkła z innej bajki

  • 6. Data: 2009-09-09 20:52:11
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    uważasz że jak będziesz mieć dobry temat i sprzyjające warunki, to
    uważasz że będzie miażdżąca różnica między materiałem zrobionym M9 a np.
    Canonem 7D?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-09-09 20:55:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Na to lensblurek, odszumienie chrominancji i można... iść do lasu :)

    ale on nie ma histogramu na żywo ;) i tej no detekcji kontrastu ;) i
    stabilizacji jeszcze brak. Jakiś czas temu pisałeś że zdjąłeś filtr AA w
    G9 i bawiło Cię to przez moment a tu taka zmiana ;> Ola powinna focha
    strzelić ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 8. Data: 2009-09-09 21:07:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze cichybartko:

    > uważasz że jak będziesz mieć dobry temat i sprzyjające warunki, to
    > uważasz że będzie miażdżąca różnica między materiałem zrobionym M9 a np.
    > Canonem 7D?

    A jak warunki będą sprzyjające?

  • 9. Data: 2009-09-09 21:10:15
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 22:52, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > uważasz że jak będziesz mieć dobry temat i sprzyjające warunki, to
    > uważasz że będzie miażdżąca różnica między materiałem zrobionym M9 a np.
    >   Canonem 7D?

    Taka sama jak pomiędzy 7D i EP-1
    i taka sama jak pomiędzy EP-1 i LX-3
    i taka sama jak pomiędzy M9 i D3x

    jednym słowem - różnica będzie żadna.

  • 10. Data: 2009-09-09 21:15:37

> [...]

    > uważasz że jak będziesz mieć dobry temat i sprzyjające warunki, to
    > uważasz że będzie miażdżąca różnica między materiałem zrobionym M9 a np.

    Ująłbym to inaczej - sprzyjające warunki dla M9 to troszkę co innego
    niż sprzyjające warunki dla lustra- w zasadzie dowolnego.
    Aczkolwiek gdyby w tych samych warunkach E 400 dawałby to samo co E 30
    to nie trzymałbym w torbie staruszka...
    PS im gorsze warunki tym zazwyczaj ciekawsze światło ( dla cyfry dla
    ścisłości )
    Pozdro Marcin