  • Data: 2018-06-25 11:24:18
    Temat: Re: Tesla c.d
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >JF,
    >Ale powaznie, dlaczego widzisz to negatywnie? To bardzo skomplikowany
    >problem, nie sadze zby ktokolwiek z nas mial dostep do informacji
    >pozwalajacych wycenic te dwa rozwiazania.

    Ja tego nie widze jakos bardzo negatywnie, tylko potem nie wiadomo -
    oplaca sie PV, czy stawiaja bo musza ... a moze im doplacamy.

    No i jeszcze pamietam jak to z GM EV1 bylo.

    >Z jednej strony masz produkcje energii bez emisji zanieczyszczen,
    >praktycznie bez strat przesylowych, bez dodatkowych kosztow paliwa,
    >bez kosztow obslugi bez kupna ziemi itd, mniejsza podatnosc na
    >przerwy w dostawie (rozproszona generacja).

    >Z drugiej strony masz tez minusy - wplyw pogody na dostepnosc
    >energii, moze trzeba produkcje bardziej stabilizowac np.
    >bateria/hydro, spadek zatrudnienia, wieksze koszty bezposrednie dla
    >wlasciciela domu itd.

    Co by nie mowic, to w Kalifoni dobre warunki - cieplo, sporo pradu
    zżeraja kilmatyzatory - jak sie pogoda popsuje, tzn niebo zachmurzy -
    to i pradu trzeba mniej.

    >Zdecydowanie nie jest to czarno-biala sytuacja ktora mozna ocenic w
    >5min po przeczytaniu wiadomosci.

    Musze kiedys poszukac, jak to sie w Czechach skonczylo.

    http://www.rp.pl/artykul/456346-Czeskie-porazenie-sl
    oneczne.html
    Na razie nie slychac o jakiejs katastrofie.

    Do Czech prad eksportujemy, ale od lat eksportowalismy ...
    jednoczesnie importujac z Niemiec.

    J.