  • Data: 2010-05-14 12:52:56
    Temat: Re: Tego jeszcze nie mialem
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hshn0c$4eb$1@news.onet.pl...

    > Mówisz o tych, co to nie potrafią ocenić prędkości auta z przeciwka?
    > W takim przypadku się nie wyprzedza, a najlepiej w ogóle na drogę nie
    > wyjeżdża.

    Nie.
    "Mówię" o tych, którzy bardzo mocno przekraczają prędkość nie dając szans
    innym na normalną jazdę i normalną ocenę sytuacji na drodze.
    Kilka dni temu na moim osiedlu był tragiczny wypadek, w którym zginął młody
    motocyklista. Kierowca, który zajechał mu drogę samochodem nie był w stanie
    go nawet zauważyć, bo chłopak w terenie zabudowanym jechał z bardzo dużą
    prędkością.
    Podobnie jest na drodze, gdzie czas dojazdu jadącego z przeciwka samochodu
    szacuje sie na podstawie odległości do miejsca skąd może wyjechać pojazd
    oraz dozwolonej predkości na tym odcinku drogi. Niestety, ale poza
    autostradami nie ma w Polsce dróg o idalnie prostej drodze na odcinku kilku
    czy kilkunastu kilometrów, aby przed wyprzedzaniem można było uwzględniać
    maksymalne prędkości rozwijane przez pojazdy, które mogą się pojawić z
    przeciwka.
    Jadąc drogą, gdzie rosną drzewa, są zakręty, wzniesienia oraz inne
    przeszkody utrudniające obserwację na dużych odcinkach wybiera się miejsce
    wyprzedzania na podstawie szacunkowej czasu wyprzedzania oraz możliwości
    pojawienia się pojazdu z przeciwka. Jest to słuszna i prawidłowa ocena,
    zgodna z PoRD. Nieprawidłowe natomiast są prędkości, z którymi poruszają się
    po tych drogach niektórzy kierowcy uważający drogi publiczne za włąsne
    folwarki, na których im wszystko wolno. Nierzadko są to prędkości 2-3 razy
    większe od prędkości dozwolonych na tych odcinkach. Wielu z Was będzie
    krzyczało o debilnych ograniczeniach prędkości na drogach. Niestety to nie
    są debilne ograniczenia lecz idiotami są kierowcy, którzy łamią te
    ograniczenia i narzekający, że ktoś im "wyszedł" na czołówkę. Niestety w
    pierwszej kolejności należy zapytać się samego siebie "czy aby ja sam nie
    przyczyniłem się do tej sytuacji ?", a dopiero potem obwiniać innych.