  • 21. Data: 2011-10-04 21:04:01
    Temat: Re: Taka prosba o przysluge dla graficznie obeznanych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > zdjecie jest wyraznie niedoswietlone.
    > niedoswietelnie przesuwa rownowage barwna ku niebieskiemu oraz
    > powoduje wzrost szumow.
    > zadna mgielka , zadne powietrze tylko niedoswietlnie i spore szumy ,
    > rozmazane przez kompresje jpeg czyli artefakty.

    i prawdopodobnie marny obiektyw.

  • 22. Data: 2011-10-04 21:30:04
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych [OT]
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 4, 5:03 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    aficzne-nie-b%C3%B...

    > tak BTW to IMHO zaprezentowane zdjęcie jest niestety słabe i nadaje sie do
    > kosza a nie do prezentacji.
    >
    > światło jest mdłe i obraz po obróbce dalej jest mdły bez grama głębi tyle że
    > nasycony, dodam że to rozmyte trawsko na pierwszym planie nie robi też zbyt
    > dobrze temu zdjęciu.
    >
    > Zastanawiam sie czy wina nie lezy też po stronie obiektywu, miałem swego
    > czasu taką badziewną tanią 400mm 5.6 która dawała taki sam rozbabłany obraz
    > sprzedałem to gówno bo się kompletnie do fotografowania nie nadawało.

    Nieswiadomy jelen ci sie trafil na ten obiektyw?
    Przypuszczam, ze swiadomie zrobiles w chuj jakiegos blizniego.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 23. Data: 2011-10-05 00:02:34
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > rzeczywiscie , najczesciej przy obrobce cyfrowej rachunkowo czegos sie
    > odejmuje .

    Ah ty z tymi rachunkami

    > Ale co ?

    Życie.

    > To co wystepuje w nadmiarze na zdjeciu a niekoniecznie musi
    > wystepowac w naturze lub tez w naszym wyobrazeniu o zdjeciu..
    > Z tego punktu widzenia odejmowanie jest czyms bardzo korzystnym

    Wyobrażenie o zdjęciu bierze się ze zdjęcia. Im bardziej je okroisz
    tym bardziej okroisz przyszłe spojrzenie.
    I nie namawiam tu żeby zamrażać postrzeganie w archaicznej estetyce z
    przeszłości. Jeśli coś jest czerwone niech będzie czerwone, jeśli
    znajduje się za mgłą niech będzie mgła. Mówimy o fotografii, nie o
    malarstwie.
    Jestem zwolennikiem całkowitej dowolności. Chcesz obrób jak uważasz.
    Ale pamiętaj, że ja to zobaczę. Tylko o to mi chodzi.

    > To tak jakbyc mial dlugi w banku i ktos odejmowal Ci te dlugi
    > splacajac za Ciebie.
    > I co- dlatego ze jest to odejmowanie - mialoby to byc czyms
    > niekorzystnym?

    Serio widzisz sens w tym porównaniu?

    > Operand odejmowania jest rownie naturalny jak operand dodawania. Zaden
    > z nich nie jest z definincji ani lepszy ani gorszy.

    Absolutni się z tym zgadzam. Ale to jest powód aby nie robić nic lub
    robić wszystko. I znowu. Przyjdzie ktoś kto zobaczy co zrobiłeś.
    Wyrażam to w kategoriach ostatecznych bo inne są bez sensu.

    marek

  • 24. Data: 2011-10-05 05:24:20
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 14:30:04 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisał(a):

    > Nieswiadomy jelen ci sie trafil na ten obiektyw?
    > Przypuszczam, ze swiadomie zrobiles w chuj jakiegos blizniego.

    Wysłał bezdomnym do NY.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 25. Data: 2011-10-05 06:53:16
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Szanowne grono profesjonalistów się zapędziło jak zwykle. Nie dostrzegając
    prostej różnicy, że podany przykład to nie jest wyznacznik ani sztywny kierunek
    obróbki zdjęcia. Jedynie wyraźny przykład ile można osiągnąć przez taką
    obróbkę, być może skrajny przykład.

    Zdjęcie jest dobre, na pewno interesujące, jest takich zdjęć o wiele więcej.
    Warto je odratować czy dopieścić. Trzeba też wziąć pod uwagę, że dość
    spora rzesza naprawdę wytrwałych i ambitnych fotografów jakim jest na
    pewno autor tego zdjęcia nie siedzi tutaj onanizując się nowinkami
    sprzętowymi czy bijąc pianę z byle powodu a czerpie przyjemność z robienia
    zdjęć. Niespecjalnie nawet przywiązując wagę do ich obróbki później.

    Fotografia przyrodnicza to nie studio, tam warunki bywają różne, jak
    już słusznie kilka osób zauważyło, powietrze o świcie, szarówka przed
    wschodem czy po zachodzie, kolor powietrza i mgły mają w tych warunkach
    zasadnicze znaczenie. Oczywiście można to zdjęcie dopieścić tak, że
    kolorki wyciekną z monitora, trawa będzie prześliczna i w ogóle
    fanfary zagrają. Nie o to tutaj jednak chodzi. Łapiecie juz do czego
    zmierzam ?

    Polowa z Was nawet niema zielonego pojęcia nawet ile można wyciągnąć
    ze zdjęcia. Oczywiście lepiej lub gorzej. O kwestiach gustu się nie dyskutuje.
    Ani o tym kto i jak dużo przeciągnie suwak w którą stronę. Ważne, że
    jemu się efekt spodoba i krytycznie oceni go dobrze. To jego sprawa.
    Ja chce tylko skierować swoje słowa na swoim portalu do osób, które
    mają słabe o tym pojęcie lub nie mają żadnego. Bądź też nie przywiązują
    do tego wagi.

    Gdybym przykładowo osobiście przejął się połową tych krytycznych
    mentorskich uwag jakie tutaj padły to nigdy w życiu nie wydałbym
    swojego albumu "Bieszczady z nieba". Tam dopiero trzeba było
    czasem włożyć tonę obróbki w zdjęcie, żeby to jakoś wyglądało.
    Zjawisko inwersji powietrza w lecie praktycznie jest mało osiągalne.
    Przy odległościach typu kilometr powietrze zarżnie 80% zdjęć. I tak
    bywało. Niektóre zdjęcia przed i po obróbce w tym albumie dzieli
    przepaść. Czasem trzeba iść na kompromis i ratować fajne zdjęcie
    nawet kosztem jakiegoś małoistotnego zafarbu na trawce czy innym
    duperelku. Niekoniecznie mówię o tym zdjęciu z przykładu. Bardzo
    wiele naprawdę znakomitych zdjęć na swoim portalu musiałem odrzucać
    z przyczyn powyższych. Jest to problem na dość dużą skalę wśród
    ludzi, którzy mają pasje do gór i przyrody a przy okazji trochę do
    zdjęć. Trzeba ich spróbować nieco uświadomić. Przy okazji też Was,
    że istnieją tacy ludzie. Którzy kochają praktykę a nie teorię jak połowa
    czy może 80% z Was...

    Obraziłem kogoś ?

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 26. Data: 2011-10-05 07:13:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 1:24 am, "P.B." <p...@w...pl> wrote:
    > Dnia Tue, 4 Oct 2011 14:30:04 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisa (a):

    > Wys a bezdomnym do NY.

    W zaden sposob nie zmienia to faktu, ze ze jedno z dwoch sie stalo -
    albo trafil jelenia, albo wyrolowal w chuj blizniego.

  • 27. Data: 2011-10-05 07:22:41
    Od: "bar" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    .......................>
> [...]
    > zdjęć. Trzeba ich spróbować nieco uświadomić. Przy okazji też Was,
    > że istnieją tacy ludzie. Którzy kochają praktykę a nie teorię jak połowa
    ............> Roger

    ...a może zostawić tak jak jest. Może autor świadomie tak obrobił. Przecież jest
    podpisany i odpowiada za fotkę. Może chciał po swojemu pokazać warunki, klimat,
    w czasie robienia tej fotki. Czy wszystko ma być wyrysowane jak z kolorowanki
    dziecinnej lub z podbitą saturacją i pokolorkowane. Ingerując w cudze fotki
    odrzuca się czyjś sposób patrzenia, czyjś sposób percepcji rzeczywistości. Czy
    każda fotka ma być jak spod stempla, stracić resztki swojej osobowości? W
    kontekście, po przeróbce nie będzie wiadomo, kto jest właściwie autorem tego
    zdjęcia. Może nad tym warto się zastanowić.
    Pozdrawiam R.

  • 28. Data: 2011-10-05 07:25:17
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 2:53 am, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > bywa o. Niekt re zdj cia przed i po obr bce w tym albumie dzieli
    > przepa . Czasem trzeba i na kompromis i ratowa fajne zdj cie
    > nawet kosztem jakiego ma oistotnego  zafarbu na trawce czy innym
    > duperelku. Niekoniecznie m wi o tym zdj ciu z przyk adu. Bardzo
    > wiele naprawd znakomitych zdj na swoim portalu musia em odrzuca
    > z przyczyn powy szych. Jest to problem na do du skal w r d
    > ludzi, kt rzy maj pasje do g r i przyrody a przy okazji troch do
    > zdj . Trzeba ich spr bowa nieco u wiadomi . Przy okazji te Was,
    > e istniej tacy ludzie. Kt rzy kochaj praktyk a nie teori jak po owa

    Dobrze piszesz i mniej wiecej tak jak ja pisalem tu juz nie jeden raz>
    Obrazic powinny sie wszystkie kmiotki, ktore mnie tak bardzo
    krytykowaly w tamtych wypadkach.
    Tutejsze kmiotki wiedza wszystko lepiej nawet wtedy, gdy klient
    zamawiajacy zdjecia rozplywa sie w zachwytach i placi bez mrogniecia
    okiem za wykonana prace.

  • 29. Data: 2011-10-05 07:28:27
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-10-05 08:53, Roger from Cracow pisze:

    > Ja chce tylko skierować swoje słowa na swoim portalu do osób, które
    > mają słabe o tym pojęcie lub nie mają żadnego. Bądź też nie przywiązują
    > do tego wagi.

    Jeśli chciałeś (jak zrozumiałem) pokazać,
    że w 2min. da się ulepszyć zdjęcie, to wybrałeś zły przykład.
    Końcowy efekt gorszy od początkowego

    > Obraziłem kogoś ?

    Mnie nie.
    Z reszta tekstu się zgadzam.

    JD

  • 30. Data: 2011-10-05 07:30:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Zjawisko inwersji powietrza w lecie praktycznie jest ma o osi galne.

    akurat na tym zdjeciu nie ma problemu nieprzejrzystosci powietrza.
    odleglosc niewielka , mgly nie ma.

    w lecie wytepuje zjawisko inwersji radiacyjnej - tuz przy powierzchni
    ziemi. przez noc wypromieniowuje ona swoje cieplo , schladzajac przy
    tym przylegle wartwy powietrza. Skutkiem ochlodzenia , o ile zostaje
    osiagniety punkt rosy nastpi wykroplenie pary wodnej czyli mgla. Aby
    do tego doszlo , nie wystarczy tylko jakies obnizenie tempertaury ,
    powietrze musi zawierac odpowiednia ilosc wody.
    to tak na marginesie - inwersja w lecie jest rowniez na porzedku
    dziennym - szczegolnie radiacyjna.

    mnie w ogole dziwi ze sie tutaj zwracasz z jakakolwiek prosba.

    Obrobka jak najbardziej udana bez watpienia ku lepszemu , mozna
    oczywiscie dalej rzezbic, wynik jest wyraznie lepszy.
    I bardzo fajnie , ze rzeczowo i bezinteresownie pomagasz ludziom.

    wiekszosc tutaj robi zdjecia wprost z puszki i nie ma pojecia jak
    odpowiedziec na Twoje pytanie.
    Tutaj mozna zadac pytanie - ktory kompakt lepszy - o tak , setki
    specjalistow wie najlepiej.

    Zeby nie bylo calkiem OT.

    jedna z mozliwosci - alternatyw do PS-a - maly PS czyli Photoshop
    elements. Kosztuje ponizej 100 euro - w zakresie obrobki podstawowej
    daje takie same mozliwosci jak duzy PS , Oznakowania , przynajmniej w
    tych wersjach jakie mam sa takie same. Mozna polecic , jesli ktos
    chce wydac ok 400 zl na dobrze obrabiajacy program.Ergonomia obslugi -
    nieporownywalnie lepsza od gimpa.

    Druga tania alternatywa jest Corel Photo Paint Shop - o znacznie
    wiekszej liczbie funkcji niz elements , podobnej cenie . Ozankowania
    sa bardzo , bardzo podobne ale nie identyczne , wlasciwie w zakresie
    obrobki podstawowej takie same funkcje + caly szereg funkcji
    dodatkowych glownie pozwalajacych na przeksztalcenia graficzne .

    Powodzenia na drodze szerzenia oswiaty fotograficznej.