    From: "bar" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Date: Wed, 5 Oct 2011 09:22:41 +0200

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:j6gut2$4m$1@inews.gazeta.pl...

    .......................>
    ......................Niekoniecznie mówię o tym zdjęciu z przykładu. Bardzo
    > wiele naprawdę znakomitych zdjęć na swoim portalu musiałem odrzucać
    > z przyczyn powyższych. Jest to problem na dość dużą skalę wśród
    > ludzi, którzy mają pasje do gór i przyrody a przy okazji trochę do
    > zdjęć. Trzeba ich spróbować nieco uświadomić. Przy okazji też Was,
    > że istnieją tacy ludzie. Którzy kochają praktykę a nie teorię jak połowa
    > czy może 80% z Was...

    ...a może zostawić tak jak jest. Może autor świadomie tak obrobił. Przecież jest
    podpisany i odpowiada za fotkę. Może chciał po swojemu pokazać warunki, klimat,
    w czasie robienia tej fotki. Czy wszystko ma być wyrysowane jak z kolorowanki
    dziecinnej lub z podbitą saturacją i pokolorkowane. Ingerując w cudze fotki
    odrzuca się czyjś sposób patrzenia, czyjś sposób percepcji rzeczywistości. Czy
    każda fotka ma być jak spod stempla, stracić resztki swojej osobowości? W
    kontekście, po przeróbce nie będzie wiadomo, kto jest właściwie autorem tego
    zdjęcia. Może nad tym warto się zastanowić.
    Pozdrawiam R.