  • 11. Data: 2011-10-04 17:30:32
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 04.10.2011 10:02, Roger from Cracow pisze:

    najszybciej w PSie:
    autolevels ctrl+shift+L

    pozdrawiam, g.

  • 12. Data: 2011-10-04 17:38:05
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 04.10.2011 10:02, Roger from Cracow pisze:

    > Czy może mi ktoś życzliwy przetłumaczyć poradę z PS CS4 na jakiegoś np.
    > Gimpa
    > albo coś innego do obróbki grafiki taniego i dostępnego ?

    w PSie takie rzeczy najszybciej zrobić przez autolevels ctrl+shift+L. w
    Gimpie będzie trochę inaczej:

    1. wybierz kolory -> poziomy
    2. przełączasz po kolei kanały na R/G/B i w każdym z kanałów przesuwasz
    skrajne suwaki do miejsc w których zaczyna być "widoczny" histogram
    3. jeżeli jeszcze nie jest dostatecznie dobrze to kolory-> jasność
    kontrast i suwakami poprawiasz co trzeba

    pozdrawiam, g.

  • 13. Data: 2011-10-04 18:32:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    grzessiek napisał:

> [...]
    > 3. jeżeli jeszcze nie jest dostatecznie dobrze to kolory-> jasność
    > kontrast i suwakami poprawiasz co trzeba

    O wiele prościej wyłącznie w kanale Value (domyślnym) poprawić suwaki
    jak mówisz. Efekty będą równie dobre a mniej okazji do popsucia.

    Jeszcze prostszą metodą jest skopiować warstwę, ustawić Mode na
    Overlay i zobaczyć jak wygląda.
    Jeśli za słabo to skopiować jeszcze raz, jeśli za mocno pomachać
    suwakiem przezroczystości. Efekty mogą być ciut gorsze niż przy
    Poziomach, ale to już naprawdę tylko kilka mechanicznych kliknięć.

    Trochę więcej roboty jest niestety później: prawy klik na Layers,
    Flatten Image (ostatnia pozycja w menu) i dopiero wtedy można
    wyostrzać.

    Filters -> Enhance -> Unsharp mask.
    Radius: 0,5
    Amount: 0,5
    Threshold: 0

    http://img836.imageshack.us/img836/277/edycjazdjec2.
    jpg

    m.

  • 14. Data: 2011-10-04 19:47:32
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    > Nie podba mi się to zdjecie po obróbce.
    [...]
    > W oryginalnym fotka ma ciepły odcień, a w obrobinym jest trupio zimna.
    > Jak ma być tak drastycznie obrobione, to lepiej nie obrabiac.

    Nie analizuję, co tam było obrabiane, ale przypuszczam, że przyczyną
    jest "perspektywa powietrzna", która zaniebieszcza zdjęcie.

    Na oryginalnym zdjęciu to zaniebieszczenie też istnieje, ale ma ono
    tak mało kontrastu, że jest praktycznie bliskie szarości (stąd wrażenie
    ciepłych kolorów). Po zdynamizowaniu zdjęcia zaniebieszczenie uległo
    uwypukleniu i stąd zimne barwy.

    Można się ratować stosując MWB (ale tu nie bardzo jest z czego wziąć
    wzorzec bieli), albo sztucznie zdjęcie "odniebieszczać" i liczyć na to,
    że dodatkowa porcja sztucznych zabiegów przywróci zdjęciu pierwotną
    naturalność. ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2011-10-04 19:47:54
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-10-04 18:52, XX YY pisze:

    > nie musi sie podobac - to kategoria subiektywna.

    Więc nie podoba się

    > wystaczy, ze po obrobce jest lepsze.

    jest gorsze, trawa wyszła tragicznie,
    robi foto sztucznym.

    JD

  • 16. Data: 2011-10-04 20:18:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 20:32, Mikolaj Machowski pisze:

    > Trochę więcej roboty jest niestety później: prawy klik na Layers,
    > Flatten Image (ostatnia pozycja w menu) i dopiero wtedy można
> [...]

    No i wyszło(moim zdaniem) nieco gorzej niż 'szczęśliwy traf' z Picasy:
    http://global.images8.fotosik.pl/2884/4d3b271359c501
    14.jpg
    :D

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 17. Data: 2011-10-04 20:22:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Okt., 21:47, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    > [...]
    >
    >     Nie analizuj , co tam by o obrabiane, ale przypuszczam, e przyczyn
    > jest "perspektywa powietrzna", kt ra zaniebieszcza zdj cie.

    zdjecie jest wyraznie niedoswietlone.
    niedoswietelnie przesuwa rownowage barwna ku niebieskiemu oraz
    powoduje wzrost szumow.
    zadna mgielka , zadne powietrze tylko niedoswietlnie i spore szumy ,
    rozmazane przez kompresje jpeg czyli artefakty.

  • 18. Data: 2011-10-04 20:35:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-04 22:22, XX YY pisze:
    > zdjecie jest wyraznie niedoswietlone.

    Otwórz sobie histogram :)

    > niedoswietelnie przesuwa rownowage barwna ku niebieskiemu

    No nie slajd :)
    Nie ma zjawiska dryfu barwnego związanego z siłą naświetlenia na
    nośnikach cyfrowych.

    > zadna mgielka , zadne powietrze

    Jedno i drugie, specjalisto, typowy problem długiego tele i pory
    porannej (wieczornej) :)

    tylko niedoswietlnie i spore szumy ,

    Gdzie tam masz szumy? Mylisz niski kontrast z niedoświetleniem.

    > rozmazane przez kompresje jpeg czyli artefakty.

    I ufa, i liderzy partii. Zaczyna się klasyka trollingu XXYY? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 19. Data: 2011-10-04 20:59:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-04 22:18, "Paweł W." pisze:
    jpg
    > No i wyszło(moim zdaniem) nieco gorzej niż 'szczęśliwy traf' z Picasy:
> [...]

    Mniej ostrzej, ale bardziej naturalnie,

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 20. Data: 2011-10-04 21:03:21
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych [OT]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > Jest sobie taki portal, który założyłem o Bieszczadach:
    > http://www.wrota-bieszczadow.pl
    >
    > Można nadsyłać zdjęcia, opiniować je itd. Ja moderuję każdą fotę
    > nadesłaną. No i przyszedł czas na kilka słów odnośnie obróbki i
    > jakości zdjęć. Widzę, że wielu dobrych fotografów, wytrwałych
    > podróżników z zacięciem foto posiadają naprawdę świetnie zdjęcia,
    > niestety nie umieją ich dopieścić. Niestety często bywa tak jak w
    > przykładzie poniżej:
    > http://www.wrota-bieszczadow.pl/content/programy-gra
    ficzne-nie-b%C3%B3jmy-si%C4%99-ich

    > Czy może mi ktoś życzliwy przetłumaczyć poradę z PS CS4 na jakiegoś
    > np. Gimpa albo coś innego do obróbki grafiki taniego i dostępnego ?
    >
    > Byłbym ogromnie wdzięczny.

    tak BTW to IMHO zaprezentowane zdjęcie jest niestety słabe i nadaje sie do
    kosza a nie do prezentacji.

    światło jest mdłe i obraz po obróbce dalej jest mdły bez grama głębi tyle że
    nasycony, dodam że to rozmyte trawsko na pierwszym planie nie robi też zbyt
    dobrze temu zdjęciu.

    Zastanawiam sie czy wina nie lezy też po stronie obiektywu, miałem swego
    czasu taką badziewną tanią 400mm 5.6 która dawała taki sam rozbabłany obraz
    sprzedałem to gówno bo się kompletnie do fotografowania nie nadawało.

    Wniosek (mój) obróbka tego zdjęcia powinna polegać na użyciu funkcji
    kasowania.