    Subject: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <on950d$39a$1@node1.news.atman.pl> <on95o4$8mj$1@dont-email.me>
    <on9ebt$ch5$1@node1.news.atman.pl> <ond383$kqi$1@dont-email.me>
    <ond8pj$qt$1@node2.news.atman.pl> <one8k2$efr$1@dont-email.me>
    <oneon7$bmu$1@node2.news.atman.pl> <onequd$8so$1@dont-email.me>
    <onfejs$biq$1@node1.news.atman.pl> <onfku6$2dq$1@dont-email.me>
    <onhptu$56r$1@node2.news.atman.pl> <oni13h$ts5$1@dont-email.me>
    <onjdns$85r$2@node1.news.atman.pl> <onkkpp$jsp$1@dont-email.me>
    <onkm55$hfc$1@node1.news.atman.pl> <onkpjd$3qj$1@dont-email.me>
    <onl6kg$85o$1@node2.news.atman.pl> <onm4t5$i83$1@dont-email.me>
    <onnf5j$9q1$1@node2.news.atman.pl> <onnh41$53f$1@dont-email.me>
    <onpa9i$2lc$1@node1.news.atman.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Fri, 25 Aug 2017 18:33:48 +0200

    W dniu 2017-08-25 o 15:55, RadoslawF pisze:

    > Nie mówię o zysku z kolejnej firmy pokrywającej stratę z pierwszej.
    > Zacznij czytać ze zrozumieniem.

    > Tyle że nie rozpatrujemy firmy w której właściciel nie zaplanował zysku.
    > Rozpatrujemy normalna gdzie właściciel po to zainwestował aby zarobić.
    > Przynajmniej ja taką rozpatruje, bo ty to chyba jakąś inną.

    Kolego Radosławie, opisze przypadek rzeczywisty z prośbą o wyjaśnienie.
    Kilka lat temu X był właścicielem w pewnej spółce
    , która sprzedawała dobra techniczne na rynku przemysłowym.
    Założona po to, żeby na niej zarobić czyli tak jak chcesz rozpatrywać.
    Trzech udziałowców - każdy po 2000zł kapitału.
    Przez cztery lata przyniosła kilkaset tysięcy zysku, który
    podzielili czy wyjęli udziałowcy z tej spółki z zachowaniem wszelkich
    prawideł podatkowych. Po czterech latach zatrudnili menedżera
    jako prezesa spółki, sami udziałowcy pozostawali na własnych działalnościach
    okresowo biorąc jakieś zlecenia ze spółki. Spółka zatrudniała też 4 osoby,
    majątek jedynie sprzęt biurowy wartości 10 tys (2 laptopy, kopiarka).
    Po kolejnych dwóch latach spółka zaczęła mieć problemy,
    nadal płaciła pensje i zlecenia ale już wykazywała stratę.
    Ale właściciele mieli się dobrze, spółka płaciła im zlecenia, nie
    brakowało im niczego.
    Spółka, żeby się ratować brała kredyty, spłacała jakoś stare
    zobowiązania i jechała
    na stałej małej stracie, ale właściciele mieli co chcieli.
    Pracownicy powoli zaczęli odchodzić, bo były problemy z terminowym
    płaceniem wynagrodzeń. Przez te kilka lat spółka miała rosnącą stratę,
    ale właściciele
    w PITach mieli kilkaset tysięcy dochodu. Teraz chyba powoli te długi
    spółki uniemożliwią już zaciąganie kolejnych zobowiązań, więc pewnie
    prezes zgłosi upadłość. Do spłacenia jakieś drobiazgi, trochę zusów,
    trochę kontrahentów -
    pewnie zostaną niezaspokojeni, bo prezes dochował terminów z KH,
    a spółka nie ma majątku.

    Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten
    przypadek, że
    spółka właściciela ma stratę a właściciele mają niezły dochód?