  • Data: 2010-07-27 19:57:03
    Temat: Re: TI zrobiło promocję
    Od: Andgro <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Jako pacholę będąc w kinie oglądałem film Duch. To było okropne
    > przeżycie dla mej wrażliwej psychiki. Wiele lat później podobne
    > wrażenie zobiło na mnie zetknięcie z mnemonikami PIC-ów.

    Stronicowanie pamięci programu to historia która w procesorach rodziny
    18 i pochodnych nie ma już miejsca. Procesorów z rodziny 16 i
    mniejszych, gdzie stronicowanie występuje, używa sie zwykle do prostych
    aplikacji, gdzie rozmiar kodu nie przekracza zwykle pojedynczej strony,
    a więc problemu nie ma. Do wszystkich większych programów rodzina 18 i
    wyżej.

    Rzeczywiście przejście z mnemoników pochodnych od rodziny MCS51 albo
    Motoroli wymaga wysiłku. Ale ten wysiłek się opłaci. Nikt by mnie już
    nie namówił do powrotu do AVR-ów albo do Motoroli. Ważną zaletą PIC-ów
    są ich znacznie lepsze właściwości elektryczne niż odpowiedników oraz
    świetne tanie narzędzia sprzętowe.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki