  • Data: 2017-04-18 02:54:35
    Temat: Re: Sztuczne obciążenie do spawarki 300A
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:58f497bb$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-04-16 o 17:22, HF5BS pisze:
    > [...]
    >
    > W roztworze wodnym nie ma szans na powstanie metalicznego sodu. Na
    > katodzie rozładowuje się ten jon, dla którego potencjał wydzielania jest
    > najwyższy (wartości są ujemne, więc najniższy co do wartości
    > bezwzględnej), a więc w tym przypadku wydzieli się wodór. Przy produkcji
    > chloru przez elektrolizę NaCl napięcie na elektrolizerze wynosi 4.5V (sód
    > wydziela się do rtęci w postaci metalu).

    Tyle, że ja o tej rtęci, to tak bajdełej, a nie do tego układu. Zresztą,
    rtęć też nie da rady cały czas amalgamować sodu.
    Ja nawet nie oczekuję za bardzo sodu metalicznego, ale skoro chlor odpadł,
    został sód, to... kurde, muszę sie przez kilka podręczników do chemi chyba
    przegryźć (ostatni raz z chemią się 27 lat temu stykałem)... to na pewno,
    jako pierwiastek bardzo reaktywny, z czymś się musi związać. Nie wiem,
    fizycznie, chemicznie, ulecieć... ale z czym, bo sam raczej chyba nie? Ja to
    tak matematycznie... Jeśli mi wodór nie uleci przez Woda-tlen, to mam to
    liczyć w liczbach pozornych? Gdzie A^2=-1?
    Podpowiedzcie, czego guglać, bo zamierzam sobie poczytać o tym, a jakoś nie
    mam weny wymyślić samemu słów kluczowych...

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)