  • Data: 2013-04-05 14:31:08
    Temat: Re: Swoja elektrownia wiatrowa- na własne potrzeby
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Kwi, 21:36, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jednak ... tego asynchronicznego generatora nie rozumiem, ale on
    > chyba musi miec jakies przesuniecie miedzy pradem a napieciem.

    Napisze poniżej.

    > Jak obciazenie wyspy bedzie czysto rezystancyjne, to chyba sie nie uda
    > podtrzymac pracy.

    Pomieszałeś dwie sprawy, ja pisałem o generatorze, a koledzy o
    odcięciu części złomu i zrobieniu wyspy :>

    > No i ... on jest asynchroniczny. obroty wiatrakow sobie, a
    > czestotliwosc sieci sobie.
    > I jaka sie ustali czestotliwosc sieci w wyspie ?

    Na wyspę toto się nie nada jako główny generator, musi być
    synchroniczny. Asynchron może być jako któryś tam pomniejszy, jak
    będzie miał coś silniejszego w sieci co utrzyma częstotliwość.

    > Tym niemniej inicjator dobrze spytal - co bedzie jak sie siec
    > podlaczy, i przypadkiem w przeciwfazie, bo przeciez nie ma zwyczaju
    > synchronizowac sie do obciazenia, wylaczonego obciazenia.

    Właśnie silnik asynchroniczny jest mega zajebiaszczy do takich zadań,
    bo nic nie potrzebujesz synchronizować, a kolejność faz w sieci masz
    też w poważaniu. Po prostu podłączasz takiego złoma do trzech faz i
    gotowe. Jak nie pokręcisz śmigłem to zrobi się z tego silnik, który
    będzie robił wiatr. Natomiast jak przed włączeniem do sieci rozbujasz
    go do prędkości synchronicznej i dopiero załączysz do sieci to będzie
    działał jak prądnica, częstotliwość będzie miał sieciową, a moc czynna
    którą wpakujesz z wiatru będzie szła w sieć (tak w dużym skrócie).
    Ponadto, w przypadku jakiś silniejszych wiatrów możesz wpakować dużo
    więcej niż nominał, bo asynchron się ładnie przeciąża z natury.
    Czyli : brak inwertera, akumulatorów, innych dupereli (kasa), jedyna
    automatyka to pomiar prędkości obrotowej wału i jakieś proste
    nadprądówki, do tego układ odwracający śmigło bokiem w przypadku
    huraganu i gotowe :]

    > P.S. siec energetyczna jest z natury napieciowa czy pradowa ?
    > Wiem, wiem - w domu to napieciowa. Ale generator to nie jest
    > przypadkiem pradowy ?

    W sensie jakim, bo nie kumam?
    Generatory pracują albo w trybie regulacji napięcia, żeby utrzymać
    poziom sieci, albo mocy biernej czy też współczynnika mocy (jeden
    pies, ale często odbiorca energii ma konkretne wymagania co do
    tangensa i łatwiej jest rysować wykresik będąc w trybie regulacji
    tan(fi) ;)

    > dynamo rowerowe jest, alternator samochodowy jest, to czemu 500MW
    > generator nie mialby miec duzej impedancji ..

    A do czego Ci ta impedancja? Bo może czegoś nie kumam...

    > PPS. Ktos wie co w Czechach slychac ? Kiedys linkowalem ze tam maja
    > instalowac 10GW w fotoogniwach ... a co wtedy z rezerwa  mocy?
    > A oni to juz powinni miec zainstalowane.

    Pepiki pewnie postawili nieco turbin gazowych, które mają to do siebie
    że w kwadrans można je rozbujać :> Ale popytam tu i ówdzie, może ktoś
    coś słyszał.

    L.