  • Data: 2013-04-04 21:36:30
    Temat: Re: Swoja elektrownia wiatrowa- na własne potrzeby
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości
    > Tak z ciekawości.

    >Jak na mój rozumek jest to bardzo proste, takie przydomówki nie mają
    >szans pokryć całkowitego zapotrzebowania odbiorców, toteż po takim
    >odcięciu zapewne wszystko padnie migiem gdyż zapotrzebowanie na prund
    >spowoduje gwałtowny spadek napięcia.

    Zakladajac ze pobor maly, a wiatr silny (tak silny ze zerwal linie WN
    zasilajaca okolice :-)), to napiecia nie zabraknie.

    A jednak ... tego asynchronicznego generatora nie rozumiem, ale on
    chyba musi miec jakies przesuniecie miedzy pradem a napieciem.
    Jak obciazenie wyspy bedzie czysto rezystancyjne, to chyba sie nie uda
    podtrzymac pracy.

    No i ... on jest asynchroniczny. obroty wiatrakow sobie, a
    czestotliwosc sieci sobie.
    I jaka sie ustali czestotliwosc sieci w wyspie ?

    Tym niemniej inicjator dobrze spytal - co bedzie jak sie siec
    podlaczy, i przypadkiem w przeciwfazie, bo przeciez nie ma zwyczaju
    synchronizowac sie do obciazenia, wylaczonego obciazenia.

    P.S. siec energetyczna jest z natury napieciowa czy pradowa ?
    Wiem, wiem - w domu to napieciowa. Ale generator to nie jest
    przypadkiem pradowy ?
    dynamo rowerowe jest, alternator samochodowy jest, to czemu 500MW
    generator nie mialby miec duzej impedancji ..

    PPS. Ktos wie co w Czechach slychac ? Kiedys linkowalem ze tam maja
    instalowac 10GW w fotoogniwach ... a co wtedy z rezerwa mocy?
    A oni to juz powinni miec zainstalowane.

    J.