    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Date: Sat, 8 Dec 2012 18:30:16 +0100

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:13:02 +0100, news napisał(a):

    > Nawet moc pozorna to też jest moc i nawet jakby za nią nie płacić to nie
    > znaczy że jej nie pobierasz.

    Pobieram, a za pare ms oddaje :-P

    > Zresztą w związku z oszczędnościami w
    > energetyce mam poważne wątpliwości czy te nowe liczniki nie mierzą
    > przypadkiem całkowitej mocy:)

    Byloby najprosciej, ale nie wiem czy zgodnie z przepisami.
    Wiec one pewnie licza osobno moc czynna, bierna indukcyjna bierna
    pojemnosciowa. I wychodzi wiekszy rachunek niz za pozorna :-P

    > Dobry dowcip:)

    Ale to akurat nie dowcip.

    > Nagrzana rura świetlówki jest tak gorąca ze nie da się jej dotknąć ręką, ale

    Rur pod reka nie mam, ale kompaktowe sobie wlasnie pomacalem.
    Te spiralne maja kilka punktow gdzie faktycznie juz jest za cieplo,
    ale wiekszosc daje sie trzymac.
    Mam jedna taka co udaje mleczna zarowke, ta jest faktycznie ma zewnetrzny
    klosz goracy. Trzonek z przetwornica trzyma sie bez problemu.

    A zeby bylo smieszniej, to termopara w ... powazaniu odczucia i pokazuje
    ~60 C we wszystkich przypadkach. Wiem ze to trudno zmierzyc, ale to mnie
    troche zaskoczylo ...

    > oczywiście ze jest chłodniejsza od żarówki, tylko zauważ ze powierzchnia
    > rury jest wielokrotnie większa od powierzchni żarówki. Gdyby żarówka miała
    > powierzchnię świetlówki to była by od niej chłodniejsza:)

    Nie, bo musialaby miec 200W.

    J.