  • Data: 2012-12-24 23:47:07
    Temat: Re: Stara ładowarka od Nokii jako zasilacz USB?
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sławomir Szczyrba wrote:
    > [...]
    >>
    > Szkoda dysku i Pi.
    > Z całym szacunkiem itpitd, ale IMHO, to jeśli chcesz to mieć pewnie
    > i 24/7 to odpuść sobie ładowareczkę do nokii (mam tego całą szufladę,
    > jedyne zastosowanie jakie znalazłem to zasilanie zegara)
    >
    > Albo sobie kup trafo 8-9v/1A (cena rzędu 20zł) i zmontuj porządny
    > zasilacz (na dowolnie wybranym układzie, w zależności od ceny
    > i umiejetności) albo kup jakiś lepszy zasilacz impulsowy
    > (za 5v/2A miniusb dałem ~30zł w ĄĘ sklepie z CB/navi, więc na 100%
    > można gdzieś dostać taniej)

    Tymczasowo zastosowałem rozwiązanie prowizoryczne. Czyli podłączyłem
    dysk i uruchomiłem go przy wspomaganiu prądem z laptopa. Jak
    wystartował, to już się kręci i działa normalnie. Na razie nie było
    przerw w zasilaniu :-) więc wszystko działa.
    Na dłuższą metę, kiedy serwer będzie już chodził "produkcyjnie", będę
    musiał wymyślić coś innego. Ale do tego czasu może się okazać, że cena
    karty SD 64 GB będzie już niższa od ceny zasilacza i pobieranego przez
    zasilacz prądu przez cały rok :-)