  • Data: 2016-01-25 16:13:26
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    AlexY wrote:

    > Zależy od okoliczności, u mnie transil po prostu zadziałał jak miał
    > zadziałać, dostał 24V zamiast 12V to zwarł.

    Ciągnę temat właśnie dlatego, że transil nie ma niczego zwierać,
    tylko obcinać do napięcia nominalnego. Jak mu dałeś 24V, to obciął
    do, powiedzmy, 13 i tak trzymał, dopóki się nie stopił, robiąc
    trwałe zwarcie. Są elementy, które zachowują się tak, jak opisujesz
    (tyrystory TVS), ale to nie są transile.

    Ściśle rzecz biorąc nie jest to też dioda Zenera, bo mechanizm
    przebicia jest inny (lawinowy), ale w pierwszym przyblizeniu działa
    jak zenerka.

    Pozdrawiam, Piotr