-
Data: 2011-06-01 21:40:40
Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-01 22:04, J.F. pisze:
> On Wed, 01 Jun 2011 18:46:47 +0200, Wieslaw Bicz wrote:
>> Nie twierdzę, że każdą rurę należy badać, ale akurat tak się składa, że
>> już kilku klientom dostarczyłem przyrządy, których celem istnienia jest
>> selekcja wyrobów lub półfabrykatów. Jest to coraz powszechniejsze w
>> wielu dziedzinach przemysłu.
>> Nie zawsze da się zapewnić jednakowe parametry materiałów, lub też jest
>> to nadmiernie trudne. Selekcja może być jedynym sensownym rozwiązaniem.
>
> Wieslawie, ale to znow wracamy do tego co wywolal Konrad - co z tego
> ze zrobisz sobie taka maszynke/test warsztatowy, jesli to nie jest
> parametr objety norma ? Rozeslesz zaopatrzeniowcow po hurtowniach zeby
> wyszukali "dobre" partie ?
>
> Owszem, mozna uderzyc do huty, moze sa otwarci na nietypowe
> zamowienia, a moze uslyszysz tylko ironiczny smiech :-)
> Ale nawet oni beda chcieli wiedziec jak cos wytopic, a nie
> "tu na skali ma sie pokazac co najmniej 5".
>
> Owszem - i to jest do dogadania .. tylko cena inna :-)
>
> J.
>
Tu wchodzimy w zupełnie inną tematykę: tego, co się opłaca i komu.
Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
elektronową). Wszystkie koła produkowane przez VW są 100% sprawdzane
ultradźwiękami (przy pomocy naszych urządzeń), każde wadliwe jest cięte
i badane w laboratorium, żeby wykryć, co spowodowało wadę (przyczyny są
potem w miarę możliwości usuwane). Tak samo postępuje BMW i Mercedes.
Fiat natomiast (i nie tylko on) nie testuje kół. Być może m.in. dlatego
też fachowcy rozważają czasem pytanie, kiedy VW kupi Alfa-Romeo, ale
idea, żeby Fiat kupił np. Skodę przez nikogo nie jest brana pod uwagę.
Inny przykład: rozważamy obecnie z japońskim koncernem motoryzacyjnym
możliwość zrobienia urządzenia, które bardzo szybko będzie w stanie
wykryć na blasze wybrzuszenia o wysokości 10 mikrometrów. Podejrzewam,
że dla wielu innych firm takie podejście byłoby dziwne, ale Japończycy
widać uważają, że się opłaca.
Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, co się opłaca, jeśli kalkulacja
nie polega tylko na tym, żeby produkt opchnąć i szybko zapomnieć. I nie
jest proste odpowiedzieć na takie pytanie, kiedy trzeba uwzględnić wiele
czynników: ceny dostawcy, koszt produkcji, kłopoty z nią, zadowolenie
klientów, długofalowe skutki, itd.
Czasem warto pomyśleć o tym, co będzie się działo z produktem po 10 i 20
latach. Jeśli jednak firma ma na oku tylko perspektywę kilku następnych
dni to oczywiście sytuacja jest zupełnie inna..
W. Bicz
www.optel.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.11 20:29 p 47
- 01.06.11 22:46 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 06:13 J.F.
- 02.06.11 08:45 Konrad Anikiel
- 02.06.11 08:56 Konrad Anikiel
- 02.06.11 09:25 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 09:44 J.F.
- 02.06.11 09:51 Konrad Anikiel
- 01.06.11 20:08 p 47
- 01.06.11 20:10 p 47
- 02.06.11 13:06 p 47
- 02.06.11 13:17 p 47
- 02.06.11 13:27 J.F.
- 02.06.11 14:18 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:33 Wieslaw Bicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=