  • Data: 2020-05-07 23:13:04
    Temat: Re: Sokratesa cd.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zbulwersował to za dużo powiedziane. Ale chodzi generalnie o to, że albo
    > jesteś manipulantem albo kretynem. Tak czy inaczej raczej nie ma sensu
    > dalsza dyskusja.
    Shreku....
    tor ruchu pieszego i samochodu jest kolizyjny. Będzie dochodziło do
    wypadków. Z wielu względów w Polsce, tych wypadków będzie dużo. Z praw
    fizyki wynika że pieszemu jest się łatwiej zatrzymać niż kierowcy
    samochód. Z tych samych praw wynika że to pieszy ucierpi bardziej. My
    jako ogólnie ludzie na Ziemi, uznaliśmy górnolotnie i krótkowzrocznie,
    że miło będzie nadać większy priorytet, prawo pierwszeństwa, temu
    słabszemu. To już powoduje zmniejszenie płynności ruchu samochodów,
    zanieczyszczenie powietrza, ale kij z tym.
    Ty bronisz litery prawa. Dobrze. niech tak będzie. ale czy to spowoduje
    że mniej ludzi zginie na pasach - NIE!!! Ja tu "zapodaje" czasami
    filmiki na których pieszego na przejściu widać duuuużo za późno. Ja nie
    siedzę w pierdlu, bo jestem starym wygą, i jeżdżę wolno i ostrożnie. Ale
    mimo to, gdy widzę że ledwo dałem radę, a miałem 35km/h, to mam
    świadomość, że ktoś kto by miał dozwolone 50km/h zaliczyłby pieszego na
    pasach. Tak świat jest zbudowany że jadąc 50km/h nie dasz rady. Sprytnie
    ominąłeś moje wcześniejsze argumenty mówiąc że na Sokratesa "zawiniła"
    prędkość. Ale winna może być awaria samochodu, plama oleju na jezdni,
    zasłabnięcie kierowcy. Co za różnica dla rodziny zmarłego jaki był powód
    "skasowanie" człowieka na pasach? Jak to sobie wyobrażasz? Jechał
    136km/h - do pierdla na całe życie. Kierowcy diabetykowi "spadł
    cukier"... a to spoko. piąteczka i rozstajemy sie w zgodzie?! Możemy
    więc podnosić kary, cudować z przepisami... ale dla czego tylko wobec
    kierowców? Istnieją proste sposoby aby ograniczyć do prawie zera ilość
    zabitych pieszych na przejściu. uwaga uwaga. ogłaszam to co jest
    oczywiste: każdy pieszy ma obowiązek zrobić STOP i rozejrzeć sie przed
    przejściem. jak nie jest wolne, łapa w górę, albo stopa na pasy i czekać
    3 sekundy. potem może włazić. Ale MUSI dać szanse kierowcy na
    zatrzymanie pojazdu. Czy to jest uciążliwe? NIEEEEE! Bo jak będą
    wypadki, to MZDIM zainstaluje tam światła i trzeba będzie czekać 90
    sekund nie 3 sekundy.
    Pomyśl o podobieństwie do karetki, straży czy policji na syrenach. oni
    też mają pierwszeństwo, ale za każdą kolizją karetki z innym pojazdem,
    obwiniany jest kierowca pojazdu uprzywilejowanego. Bo pierwszeństwo nie
    stawia go ponad prawami fizyki. pieszych też nie.
    Im więcej pieszych będzie pakowało się na pasy nie sprawdzając czy
    kierowca zdoła się zatrzymać, tym więcej będziemy mieli trupów. I jeśli
    sami nie zatrzymamy tego szaleństwa, za 2 pokolenia kierowcy będą
    musieli traktować przejścia dla pieszych jak znak stop. Czy to jest
    możliwe - tak. ale to niesie przykre konsekwencje, których na pierwszy
    rzut oka ktoś może nie zauważyć. Pal licho że w moim mieście 100tyś
    ludzi będzie musiało wcześniej wstać i spędzi parę minut więcej w
    autach, ale co jeśli pogotowie dojedzie 5 minut za późno?
    ToMasz