  • Date: Fri, 15 Jul 2011 17:04:12 +0200
    From: lolo <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivjva9$tgi$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivmngo$1qv$1@news.onet.pl> <4e1ff0e5$1@news.home.net.pl>
    <e...@e...googlegroups.com>

    > To nie jest tak. Nieważny patent jest nieważny i nie trzeba go
    > podważać: można po prostu wytwarzać produkty, które byłyby objęte tym
    > patentem bez zgody właściciela patentu. Jeśli właściciel cię pozwie,
    > to sąd rozstrzyga, że patent jest nieważny i każe powodowi ponieść
    > koszta procesu.
    >
    > No chyba że patent jest jednak ważny, a to, że "nie powinny mieć
    > przyznanych patentów" to jedynie twoje osobiste zdanie.

    jasne, ale każdy wolałby sprawę mieć czystą a nie ryzykować oskarżenie,
    które może pociągać za sobą spore ryzyko finansowe

    obrona swojego stanowiska też kosztuje a sąd jak miałby to rozstrzygnąć
    jeśli nie na sposób podobny do podważania patentu? trudno gromadzić
    dowody na aktualny stan wiedzy a przepychanki na ekspertyzy to też
    kosztowna zabawa

    ogólnie patentowanie elementów GUI czy innego look'n'feel to IMHO raczej
    przegięcie a już na pewno nie wymaga ochrony rzędu XX lat

    > Jeśli nie sprzedajesz w USA, to obowiązek uregulowania spraw
    > patentowych leży po stronie importera.

    wystarczy sklep zlokalizować w kraju i problem jest problemem klienta?

    > Oczywiście jeśli patent przyznany jest w Europejskim Biurze
    > Patentowym, to liczy się jako przyznany w Polsce również.

    tak, z grubsza wiem ... ale na szczęście jeszcze nie obejmują
    oprogramowania?

    i chyba coś jeszcze nie do końca dobrze funkcjonuje ta uni-fikacja
    docelowo zastępująca urzędy krajowe? jakieś kraje/opozycjoniści/maruderzy