    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Słuchawki stereo + mikrofon, a ilość "pinów"
    Date: Wed, 28 Feb 2018 01:40:56 +0100

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:5a91ae44$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
    > No nie wiem, czy "piny" użyłem w dobrym kontekście: chodzi mi o ilość
    > styków elektrycznych we wtyczce. Wg mojego stanu wiedzy takie słuchawki
    > powinny mieć 4 styki:
    > L + R + Mic. + masa
    > - prawda? A w markecie obok są takie z 3 stykami, choć (podobno) mają
    > wszystko: stereo + mikrofon. Analogowe, bo w tej cenie to bym na cyfrowe
    > nie liczył ;-)
    >
    > Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki? Bo mi coś wychodzi na to, że one są...
    > atrapą? Bo podłączyłem do smartfona, i nie było w nich słychać nic.
> [...]

    Rzeczywiście opis jest cokolwiek osobliwy.
    Mnie by pokusiło rozebrać to delikatnie, policzyć kabelki, czy jakiś nie
    ginie.
    Albo to chińszczyzna, co to wsadzone w obudowę PODOBNĄ do spodziewanej, a
    np. działa tylko jedna słuchawka i ów mikrofon. A do skutecznego zadzialania
    potrzeba przejściówki, aby każdy styk dostał właściwe mu zasilanie... Albo
    jakiś malutki filterek cewkowo-WWKC (MLCC znaczy się), gdzie rozdziela się
    składowe, że NIBY się potrafi. A u tak chu...dy ...j z tego wyjdzie.
    (Tak jakoś skojarzyło mi się z rozdawanymi (?) kiedyś w samolotach
    słuchawkami z wtykiem urządzonym tak, że zależnie jak się ułożyło wzajemnie
    jego części, to ALBO miało się słuchawki stereo, ALBO MONO zestaw
    słuchawkowy, np. do rozmów przez telefon (?), gdzie rolę mikrofonu pelniła
    jedna ze słuchawek).

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...