eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSkaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ... › Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
  • Data: 2011-01-31 22:49:04
    Temat: Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-31 23:40, Norbert wrote:
    > lub
    > http://allegro.pl/skaner-epson-perfection-v330-najta
    niej-w-polsce-i1422643241.html

    Tylko ten jak już. Te pierwsze dwa to zabawki z słabą jakością.

    > Zdjęcia mają dla mnie charakter pamiątkowy i trafią na dysk komputera ,
    > ewentualnie wydrukowanie kilku odbitek 10x15 lub ciut większych do
    > powieszenia na ścianie.

    Nie wmawiaj sobie, że 5 mpix wystarczy, bo nie to jest problemem. Chodzi o
    to, że te skanery nie potrafią większości materiału zeskanować. Albo
    przepalają albo mają całkowicie rozregulowane kolory. Zapisują w jpg lub
    tiff. Jedynie ten epson się mógłby nadać jakkolwiek, ale to płaski skaner
    i sporo czasu nad tym spędziesz.

    > Chciałbym by skanowanie szło w miare sprawnie i jakość była na dobrym
    > amatorsko-domowym poziomie.

    To o pierwszych dwóch zapomnij jak myślisz o jakości, o epsonie jak o
    szybkości. Dobry skaner kosztuje w czterech cyferkach, ma usuwanie rys i
    dobre profile do kolorów. Do tego odpowiodnie oprogramowania (Silverfast).

    > Który zakup będzie tzw najmnieszym złem koniecznym biorąc rownież pod
    > uwage rychłe odsprzedanie sprzętu?

    Jak już to tylko espon z tych.

    > Będę wdzięczny za konstruktywne wypowiedzi bo nagli mnie czas. Musze kupić
    > w tym tygodniu by przez weekend zeskanować ( potem wraca żona z dzieckiem
    > i nie bedzie czasu ) :-)

    Chyba szybko zweryfikujesz swoje mniemanie o szybkim skanowaniu. Mi się
    dedykowanym do klisz skanerem udawało zeskanować 5-6 klisz na wieczór jak
    nie trzeba było dłubać. Natomiast zabawkę taką jak masz w pierwszych dwóch
    postach też mam i trudno jej znaleźć zastosowanie nawet do szybkich
    podglądów zanim znajdę czas na prawdziwe skanowanie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564