  • 1. Data: 2011-01-31 22:40:19
    Temat: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Nadszedł czas decyzji co do zakupu.
    Cel: zeskanowanie 53 klisz część kolor, część czarno białe ( sprzed
    około 25 lat)
    Po wykonaniu zadania skaner ma iść do sprzedaży bo zwykły skaner
    posiadam w kombajnie wielofunkcyjnym a klisz więcej nie bede skanował.
    Założyłem sobie dwie wersje i tu prosze Was o doradzenie.
    Wersja pierwsza z założeniem wydania do około 150zł.
    http://allegro.pl/skaner-hp-scanjet-4470c-i143696350
    9.html
    i dokupienie do tego przystawki do klisz.
    lub
    http://allegro.pl/skaner-do-filmow-vistaquest-fs-500
    -i1434741924.html

    Wersja druga z założeniem zamrożenia gotówki do około 350zł.
    http://allegro.pl/skaner-do-filmow-yashica-fs-501-ne
    gatyw-pozytyw-i1426505857.html

    lub
    http://allegro.pl/skaner-epson-perfection-v330-najta
    niej-w-polsce-i1422643241.html

    Zdjęcia mają dla mnie charakter pamiątkowy i trafią na dysk komputera ,
    ewentualnie wydrukowanie kilku odbitek 10x15 lub ciut większych do
    powieszenia na ścianie.

    Chciałbym by skanowanie szło w miare sprawnie i jakość była na dobrym
    amatorsko-domowym poziomie.
    Który zakup będzie tzw najmnieszym złem koniecznym biorąc rownież pod
    uwage rychłe odsprzedanie sprzętu?
    Będę wdzięczny za konstruktywne wypowiedzi bo nagli mnie czas. Musze
    kupić w tym tygodniu by przez weekend zeskanować ( potem wraca żona z
    dzieckiem i nie bedzie czasu ) :-)
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-31 22:49:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-31 23:40, Norbert wrote:
    > lub
    > http://allegro.pl/skaner-epson-perfection-v330-najta
    niej-w-polsce-i1422643241.html

    Tylko ten jak już. Te pierwsze dwa to zabawki z słabą jakością.

    > Zdjęcia mają dla mnie charakter pamiątkowy i trafią na dysk komputera ,
    > ewentualnie wydrukowanie kilku odbitek 10x15 lub ciut większych do
    > powieszenia na ścianie.

    Nie wmawiaj sobie, że 5 mpix wystarczy, bo nie to jest problemem. Chodzi o
    to, że te skanery nie potrafią większości materiału zeskanować. Albo
    przepalają albo mają całkowicie rozregulowane kolory. Zapisują w jpg lub
    tiff. Jedynie ten epson się mógłby nadać jakkolwiek, ale to płaski skaner
    i sporo czasu nad tym spędziesz.

    > Chciałbym by skanowanie szło w miare sprawnie i jakość była na dobrym
    > amatorsko-domowym poziomie.

    To o pierwszych dwóch zapomnij jak myślisz o jakości, o epsonie jak o
    szybkości. Dobry skaner kosztuje w czterech cyferkach, ma usuwanie rys i
    dobre profile do kolorów. Do tego odpowiodnie oprogramowania (Silverfast).

    > Który zakup będzie tzw najmnieszym złem koniecznym biorąc rownież pod
    > uwage rychłe odsprzedanie sprzętu?

    Jak już to tylko espon z tych.

    > Będę wdzięczny za konstruktywne wypowiedzi bo nagli mnie czas. Musze kupić
    > w tym tygodniu by przez weekend zeskanować ( potem wraca żona z dzieckiem
    > i nie bedzie czasu ) :-)

    Chyba szybko zweryfikujesz swoje mniemanie o szybkim skanowaniu. Mi się
    dedykowanym do klisz skanerem udawało zeskanować 5-6 klisz na wieczór jak
    nie trzeba było dłubać. Natomiast zabawkę taką jak masz w pierwszych dwóch
    postach też mam i trudno jej znaleźć zastosowanie nawet do szybkich
    podglądów zanim znajdę czas na prawdziwe skanowanie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2011-01-31 22:57:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 23:40, Norbert pisze:

> [...]
    > http://allegro.pl/skaner-hp-scanjet-4470c-i143696350
    9.html
    > i dokupienie do tego przystawki do klisz.

    W obu przypadkach namęczysz się niesłychanie z żąglerką kliszami, ale
    przynajmniej w tym drugim przypadku(o pierwszym nic nie wiem) będziesz
    miał przyzwoity wynik końcowy jak na potrzeby amatorskie.

> [...]
    -i1434741924.html

    > Wersja druga z założeniem zamrożenia gotówki do około 350zł.

    Ten drugi to pewnie jakaś chińszczyzna, która posługuje się znaną w
    fotografii marką. Nie sądzę, aby efekt z tańszego egzemplarza był
    znacząco gorszy od tego droższego. Obawiam się też, że nikt z tu
    piszących nie widział efektów skanowania tymi skanerami. Ich wielką
    zaletą jest duża szybkość pracy - zdjęcie "cyk" i następna klatka.

    > Zdjęcia mają dla mnie charakter pamiątkowy i trafią na dysk komputera ,
    > ewentualnie wydrukowanie kilku odbitek 10x15 lub ciut większych do
    > powieszenia na ścianie.

    Już ci radziłem - rozejrzyj się w okolicy, czy nikt nie będzie ci w
    stanie pożyczyć jakiegoś skanera do filmów choćby na próbę. U mnie stoi
    już od roku nieużywany Plustek Opticfilm, więc na miesiąc bez problemu
    mógłbym wypożyczyć.

  • 4. Data: 2011-01-31 23:12:50
    Od: Norbert <n...@M...com>

    dominik napisał(a):
    niej-w-polsce-i1422643241.html

    > Tylko ten jak już. Te pierwsze dwa to zabawki z słabą jakością.

    Właśnie do tego się skłaniałem, nie miałem tylko pewności.

> [...]
    > tiff. Jedynie ten epson się mógłby nadać jakkolwiek, ale to płaski skaner

    Zdaje sobie z tego sprawe.
    Powiedzmy , że dla mnie szybko oznacza jak jeden film będę w stanie
    zeskanować do komputera w 30-60 minut.
    Całą obróbkę zostawię sobie na wilniejszy czas. Ważne by foto trafiły na
    dysk.

> [...]
    > dobre profile do kolorów. Do tego odpowiodnie oprogramowania (Silverfast).

    Ne orientujesz się może czy w oprogramowaniu tego epsona jest pewien myk?
    Chodzi mi mianowicie o to by po włożeniu paska kliszy z 6 klatkami
    oznaczyć je wszystkie i na raz zeskanowac by każdy trafił do osobnego
    pliku? Wiem że jakieś skanery mają takie opcje , nie wiem tylko jakie...

  • 5. Data: 2011-01-31 23:15:57
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Paweł W. napisał(a):

> [...]
    > stanie pożyczyć jakiegoś skanera do filmów choćby na próbę. U mnie stoi
    > już od roku nieużywany Plustek Opticfilm, więc na miesiąc bez problemu

    Tak też zrobiłem i się okazało że niestety nikt nie posiada. Nie mam
    raczej wśród znajomych nikogo kto się tym zajmuje więc mnie to nie zdziwiło.
    Z propozycji wypożyczenia skorzystałbym bardzo chętnie. Z jakiego rejonu
    ojczyzny jestes? Ja okolice Warszawy.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-01-31 23:17:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-01 00:15, Norbert pisze:

    > Z propozycji wypożyczenia skorzystałbym bardzo chętnie. Z jakiego rejonu
    > ojczyzny jestes? Ja okolice Warszawy.

    To pisz do mnie na priv.

  • 7. Data: 2011-01-31 23:39:00
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Paweł W. napisał(a):

    > To pisz do mnie na priv.

    Poszło :-)

  • 8. Data: 2011-01-31 23:41:46
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-31 23:57, "Paweł W." wrote:
> [...]
    > widział efektów skanowania tymi skanerami. Ich wielką zaletą jest duża
    > szybkość pracy - zdjęcie "cyk" i następna klatka.

    Mam taki skaner, ale kosztował mnie wiele mniej niż cena tu wystawiona.
    Sądziłem, że nada się na szybkie skanowanie zanim znajdę czas na
    skanowanie w wielkim skanerze noritsu. Niestety jednak efekt jest mizerny
    i często zdjęcia zeskanować nie da się nawet na potrzeby www. Dlatego
    skaner leży i pewnie poleci na allegro od złotówki.

> [...]
    > pożyczyć jakiegoś skanera do filmów choćby na próbę. U mnie stoi już od
    > roku nieużywany Plustek Opticfilm, więc na miesiąc bez problemu mógłbym

    Z pożyczaniem sprzętu trzeba czasem uważać, bo niestety to sprzęt który
    się zużywa, a jakoś do kliszy niewiele już dzisiaj się produkuje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2011-01-31 23:52:01
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-01 00:12, Norbert wrote:
    > Właśnie do tego się skłaniałem, nie miałem tylko pewności.

    Do amatorskiego skanowania wystarczy spokojnie.

> [...]
    > zeskanować do komputera w 30-60 minut.
    > Całą obróbkę zostawię sobie na wilniejszy czas. Ważne by foto trafiły na

    Każdy tak liczy na początku, ale jak potem ma skanować byle jak to lepiej
    poświęcić chwilę. 10-15 minut na przygotowanie, potem włożenie paska, i
    chwilkę skanowania, jak ustawienia nie do końca takie to znów. No i tak
    schodzi godzina na ten film. Niestety dlatego to takie drogie bo klienci
    wymagający, a porządnie trwa.

> [...]
    > oznaczyć je wszystkie i na raz zeskanowac by każdy trafił do osobnego
    > pliku? Wiem że jakieś skanery mają takie opcje , nie wiem tylko jakie...

    Nie wiem co dają fabrycznie do tego skanera, ale silverfast z pewnością
    obsługuje takie skanowanie:
    http://www.silverfast.com/product/Epson/739/en.html
    Jedyny szkopuł, że koszt tego programu to mniej więcej cena tego skanera.
    Ale warto bo to świetny program.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2011-02-01 10:20:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-01 00:41, dominik pisze:

    > Mam taki skaner, ale kosztował mnie wiele mniej niż cena tu wystawiona.
    > Sądziłem, że nada się na szybkie skanowanie zanim znajdę czas na
    > skanowanie w wielkim skanerze noritsu.

    Pokash fotke!
    Jedno zdjęcie mówi więcej niż 1000słów. Najlepiej fotkę w pełnej
    rozdzielczości. Pozwól i nam wyrobić sobie zdanie na podstawie zdjęcia,
    a nie wyłącznie przypuszczeń.