eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSkaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ... › Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
  • Data: 2011-02-01 17:36:25
    Temat: Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Norbert pisze:

    > Który zakup będzie tzw najmnieszym złem koniecznym biorąc rownież pod
    > uwage rychłe odsprzedanie sprzętu?

    Używałem różnych skanerów: płaskiego z możliwością skanowania
    filmów (oświetlenie w pokrywie, wykrywanie rys), profesjonalnego
    Canon 5400 dpi, amatorskiego - szybkiego 5 Mpix.

    Ogólne wrażenia:

    - Skaner płaski: dobra jakość, szybkość mała (z usuwaniem rys
    ok. 10 minut na JEDNO zdjęcie!), możliwość włożenia ramki
    z 8 klatkami do skanowania (=> trzeba przychodzić co półtorej
    godziny wymieniać kawałki filmu).

    - Skaner do filmów: bardzo dobra jakość, szybkość bardzo mała
    (z usuwaniem rys: 15 minut na JEDNO zdjęcie), możliwość
    włożenia ramki z 6 klatkami do skanowania (=> również wymiana
    co półtorej godziny).

    - Aparat 5Mpix w kształcie skanera do filmów: jakość niska,
    szybkość duża (kilka sekund na zdjęcie), w robionym zdjęciu
    NIE MIEŚCI SIĘ pełny kadr (obcina z lewej / prawej, trochę
    u góry i na dole), ramka na pasek 6 zdjęć - ale i tak trzeba
    przesuwać ręcznie, kłopoty z ustawieniem ekspozycji
    (automat dziwnie działający).

    Żaden ze skanerów nie miał możliwości skanowania filmu z rolki,
    należało go ciąć na kawałki. W niektórych przypadkach można było
    uprzeć się i jakoś film z rolki wciskać w istniejące ramki
    bez przecinania, ale nie za dobrze to wychodziło.

    Czyli: skanowanie 53 filmów z sensowną jakością to około 40
    dni roboczych, a nie weekend. Skanerem amatorskim wyjdzie
    szybciej, ale tak sobie.

    P.