eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSkaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ... › Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
  • Data: 2011-02-02 13:24:05
    Temat: Re: Skaner negatywów zastosowanie amatorskie dwie klasy cenowe ...
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - Skaner płaski: dobra jakość, szybkość mała (z usuwaniem
    > rys
    > ok. 10 minut na JEDNO zdjęcie!
    > - Skaner do filmów: bardzo dobra jakość, szybkość bardzo
    > mała
    > (z usuwaniem rys: 15 minut na JEDNO zdjęcie
    > - Aparat 5Mpix w kształcie skanera do filmów: jakość
    > niska,
    > szybkość duża (kilka sekund na zdjęcie

    Nie wiem, nie znam się, jestem amatorem ;-)). Ale powiem
    swoje zdanie:
    Miałem niedawno (rok, dwa lata temu) podobny dylemat, czyli
    kilkadziesiąt filmów, najczęściej pochlastanych w labach na
    3-4-6-klatkowe odcinki. Czasem nawet na 2-klatkowe, co już
    jest dla mnie niepojęte :-). Najpierw próbowałem "skanować"
    aparatem, nic mi nie wychodziło. Widać cienki jestem ;-).
    Potem kupiłem plustka, ale tańszego, bez IR. Trzeba trafu że
    akurat zacząłem od nowszych klisz i wydawało mi się, że ten
    skaner będzie gut. Ale po kilku dobrze zachowanych kliszach
    zaczęły się schody, czyli rysy prawie zagłuszały treść
    klatki ;-). Opchnąłem więc (tracąc koło 100 czy 150 zł)
    tamten i kupiłem plustka 7600i AI. I spokojnie jak na
    potrzeby amatora wystarcza. Zważywszy że w komplecie jest
    SilverFast :-).
    Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że zdecydowana większość
    nateriały sprzed 10 czy 20 lat jest w takim stanie, że
    możliwości takiej zabawki jak plustek i tak będą
    wystarczające ;-). Pisałem już wcześniej, skan jednej klatki
    trwa ok. minuty, dodając czas na przesuwanie itd. można
    przyjąć, że na kliszę trzeba ok. godziny. Mi tak
    wychodziło...