  • Data: 2016-01-20 19:17:02
    Temat: Re: Silniki FSI TSFSI czy takie złe ?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-19 o 23:39, J.F. pisze:

    > zaraz ... 1600 to chyba jeszcze dalekie od wycia.
    >
    > A potem mniej ? Moze to w celu szybszego rozgrzania ... i inne tez tak
    > beda mialy ?

    Potem spada.. do 1400 i tak już dłużej... zależy jak temperatura.
    TTTM. Nie wiem jak u konkurencji.

    > Zaraz ...
    > -czym sie zasyfiaja ? a prawda - EGR, odma, to nie jest czyste
    > powietrze
    > -czemu w dieslu sie nie zasyfiaja ? A, prawda, ostatnio zasyfienie
    > kosztowalo mnie 1500, no ale to raz na 200kkm.

    Tutaj częściej. Tak, odma.
    Kanały są... wąskie. Bo Toyota sobie wymyśliła osobny kanalik na każdy
    zawór dolotowy, więc jest ich 8. Przy czym do 3000obr są otwarte 4 a
    potem wszystkie 8. Raczej większość czasu jeździ się do tych 3000 więc
    syf się robi co nie miara, bo zaraz przed klapkami jest ujście odmy.
    Efekt - do 3000 auto nie jedzie, potem kop.

    Czyściłem przy 120kkm, teraz znowu przy 170kkm ale aby to dobrze zrobić,
    trzeba zdjąć głowicę - tak są głębokie te kanały że nie idzie doczyścić.
    fotka u mnie: http://zapodaj.net/57f8308ff3135.jpg.html
    a tu od ruskich po ściągnięciu głowicy, przebieg 167kkm
    https://www.youtube.com/watch?v=6mV8C78Tpsg

    > A dali ? Teraz to chyba tylko T(F)SI oferuja.

    VW ma w ofercie, Toyota już nie. Valvematic ma standardowy wielopunkt i
    lepsze parametry od szmelcowatego D-4. Poszli po rozum do głowy.

    > Jedna wada - gazuje sie wrednie :-)

    Trzeba założyć że wcale się nie gazują.

    Zdrówko

    --