eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <4d036098$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...com>
    <4d0366bd$2$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com>
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
    <4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Tue, 14 Dec 2010 10:53:45 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 101213-1, 2010-12-13), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 91
    Message-ID: <4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.102.221
    X-Trace: 1292320423 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22807 178.42.102.221:55918
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334674
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    >>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
    >>
    >> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
    >
    > Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując od
    > typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas jechać
    > gorzej - bo inaczej.


    Niekoniecznie.
    Jak się przesiadłem z RWD do FWD to z miejsca jechało mi się lepiej po
    śliskim.
    Więc nie bardzo rozumiem po co chcesz na siłę wcisnąć mi jakieś głodne
    kawałki, że koniecznie musi być odwrotnie?

    > Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.

    Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.

    > Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
    > nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
    > Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie mniej
    > więcej po torze jakim chciał.
    > W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
    > właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.

    Tych przyzwyczajonych, że auto na prostej jedzie prosto też.
    BTW: - przed BMW o którym pisałem, NIGDY WCZEŚNIEJ nie jeździłem niczym z
    FWD.
    Więc o żadnych przyzwyczajeniach nie było mowy.
    Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych warunkach.

    > Zatem odpowiedź już znasz.

    Tak.
    Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.

    > Jeśli chcesz robić taki test

    Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
    wynik.
    To Ty chcesz coś nie wiadomo po co udowadniać, bo Ci się ten wynik nie
    podoba.

    > Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
    >
    > "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet
    > na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie
    > dojadę".

    Dokładnie tak to wyglądało onegdaj.
    Znaczy ruszyć ruszyłem, bo wyjeżdżałem z garażu, ale już po 5 km, wyjazd z
    pola był dużo trudniejszy.

    Oczywiście to nie znaczy że nikt i żadnym RWD nie jest w stanie jechać po
    śliskim, ale zakładając normalnego kierowcę, ta jazda będzie dużo mniej
    bezpieczna niż analogiczna autem z FWD.

    >> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
    >> umiejętnościami, tak jak FWD.
    >
    > Bo da się.

    Oczywiście.
    Wolniej, mniej bezpiecznie itd.


    > Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość jeździ
    > wyłącznie FWD.

    Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
    Jak myślisz - dlaczego nie?

    >
    > Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"

    A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje mniej, a
    drugie bardziej.
    Głodne kawałki o naukach zachowaj to innych brandzlowników tematu, którzy z
    faktami próbują dyskutować.


    > jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
    >
    > PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)

    Oczywiście że nie.
    To miało tylko pokazać, bezsens pomysłu z takim "testem".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: