-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
<4d036098$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@4...com>
<4d0366bd$2$27047$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@4...com>
<4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
<4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
<4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
<4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
<4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
<4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
<4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
<4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
<4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Tue, 14 Dec 2010 10:53:45 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
X-Antivirus: avast! (VPS 101213-1, 2010-12-13), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 91
Message-ID: <4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.102.221
X-Trace: 1292320423 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22807 178.42.102.221:55918
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334674
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
>>
>> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
>
> Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując od
> typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas jechać
> gorzej - bo inaczej.
Niekoniecznie.
Jak się przesiadłem z RWD do FWD to z miejsca jechało mi się lepiej po
śliskim.
Więc nie bardzo rozumiem po co chcesz na siłę wcisnąć mi jakieś głodne
kawałki, że koniecznie musi być odwrotnie?
> Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.
> Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
> nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
> Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie mniej
> więcej po torze jakim chciał.
> W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
> właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
Tych przyzwyczajonych, że auto na prostej jedzie prosto też.
BTW: - przed BMW o którym pisałem, NIGDY WCZEŚNIEJ nie jeździłem niczym z
FWD.
Więc o żadnych przyzwyczajeniach nie było mowy.
Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych warunkach.
> Zatem odpowiedź już znasz.
Tak.
Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.
> Jeśli chcesz robić taki test
Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
wynik.
To Ty chcesz coś nie wiadomo po co udowadniać, bo Ci się ten wynik nie
podoba.
> Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
>
> "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet
> na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie
> dojadę".
Dokładnie tak to wyglądało onegdaj.
Znaczy ruszyć ruszyłem, bo wyjeżdżałem z garażu, ale już po 5 km, wyjazd z
pola był dużo trudniejszy.
Oczywiście to nie znaczy że nikt i żadnym RWD nie jest w stanie jechać po
śliskim, ale zakładając normalnego kierowcę, ta jazda będzie dużo mniej
bezpieczna niż analogiczna autem z FWD.
>> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
>> umiejętnościami, tak jak FWD.
>
> Bo da się.
Oczywiście.
Wolniej, mniej bezpiecznie itd.
> Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość jeździ
> wyłącznie FWD.
Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
Jak myślisz - dlaczego nie?
>
> Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje mniej, a
drugie bardziej.
Głodne kawałki o naukach zachowaj to innych brandzlowników tematu, którzy z
faktami próbują dyskutować.
> jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
>
> PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)
Oczywiście że nie.
To miało tylko pokazać, bezsens pomysłu z takim "testem".
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 12:01 Yans van Horn
- 14.12.10 13:20 Yans van Horn
- 14.12.10 13:54 Cavallino
- 14.12.10 17:16 Yans van Horn
- 14.12.10 17:40 Cavallino
- 14.12.10 19:14 scob
- 14.12.10 20:08 Yans van Horn
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
- 16.12.10 19:50 RadekNet
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML