    Date: Tue, 10 Aug 2010 19:32:49 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...

    a...@p...pl pisze:

    > jest to 1.6

    No to do 1.6 wymiana napędu za 1000zł to dużo.
    Komplet dobrych części kosztuje 460zł, a drugie tyle za wymianę to dużo.

    > nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
    > temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.

    Kolizyjność silnika to jego cecha konstrukcyjna, nie związana z tym po
    kim go odziedziczyłeś :)
    Krótki rzut oka w google i internetowi znawcy mówią że będzie kolizyjny.

    > jest troche za duzy nawet

    No jest to więc bardzo niepokojący objaw.

    > czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
    > komputerze auta bedzie widac?

    Na komputerze nie będzie nic widać.
    Najpierw należy podłączyć manometr zamiast czujnika i sprawdzić czy
    miganie kontrolki spowodowane jest faktycznym spadkiem ciśnienia oleju
    czy awarią czujnika.

    Potem to już szukanie przyczyny - pewnie smok ciągnie powietrze (np. po
    wgnieceniu miski olejowej).
    Trzeba zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się tam dzieje.

    Jak nie smok, to trzeba szukać dalej - lista potencjalnych przyczyn
    takiego problemu jest dość długa.

    Nie radzę Ci bagatelizować tego problemu - lampka zapala się już przy
    ciśnieniu znacznie niższym niż prawidłowe. Jeżdżąc źle smarowanym
    silnikiem ryzykujesz jego zniszczenie.
    Na tą chwilę to jest poważniejszy problem niż wymiana paska - ale
    oczywiście jak już robisz, to warto wszystko na raz.

    Jeżeli chodzi o wybór warsztatu, to ogólnie zasada jest taka że powinien
    być tam ktoś kumaty. A w ASO tak samo różnie z tym bywa jak i w innych
    warsztatach. Przewaga ASO będzie taka, że jeżeli to jakaś przypadłość
    modelu, to w ASO będą wiedzieć o co chodzi. W niezależnym warsztacie
    niekoniecznie.