    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    Date: Thu, 19 Jun 2014 17:52:12 +0200
    <ln7mh4$59b$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <ln9ekl$k66$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <lnacbv$m6o$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lnajae$1kp$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <lnhgeq$1be$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    To się może zgadzać:

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > obiektyw 70-200/4.0 IS L na 280 zalozylem TC 1,4

    = ~ 280/5.6 vs 300/5.6. Ale używasz matrycy 21 Mpix FF, a on 24 MPix po
    cropie 1,5 - piksele w jego aparacie są 1.6 raza mniejsze, a więc ew.
    rozmycie łatwiej zauważyć.

    > http://spherapan.vot.pl/280bez.jpg
    > http://spherapan.vot.pl/280uv.jpg

    Zdjęcia mogłyby być ostrzejsze, kwestia warunków itd, natomiast moim
    zdaniem to drugie jest zauważalnie mniej ostre. Oczywiście 1:1 itd, brak
    znaczenia w wielu sytuacjach, wiadomo - chodzi o teorię.
    Dodatkowo wpływ (jaki?) konwertera. Z drugiej strony ten jego Tamron nie
    wydaje mi się jakimś mistrzem ostrości (na pewno ten drugi model 70-300
    "macro", którego czasem używam, takim nie jest), powinno to nieco
    zamaskować problemy. No i filtry nie były te same.

    AF nieistotny.

    Wniosek: pewne rozmycie mogło być jednak zauważalne (teraz, gdy już
    wiem, że tam jest powiększenie 1:1).
    --
    Krzysztof Hałasa