  • Data: 2014-06-19 13:45:31
    Temat: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-18 15:12, XX YY pisze:

    > TC 1.4 na tym zoomie powoduje leciutki, minimalny ale akceptowalny
    > jeszcze spadek ostrosci. w skali 100% mozna sie doszukac w stosunku
    > bez TC leciutkiego spadku ostrosci.

    Ok, tylko to co dla Ciebie jest leciutkim spadkiem ostrości, to u mnie
    było powodem zmiany filtra UV na droższy. Co prawda miałem ciut większe
    rozmycie ale i tak psuło efekt np. przy zbliżeniach twarzy, gdzie
    pojedyncze włosy stawały się "niewidoczne" wskutek rozmycia lub zabrakło
    "błysku w oku". Filtr psuł cały efekt.

    > na stalce praktycznie wplywu TC nie widac . w kazdym razie roznice w
    > rozdzielczosci Z UV i bez UV nie sa duze , minimalne, bez
    > znaczenia. takiej roznicy na pewno nie da sie zauwazyc na monitorze
    > aparatu.

    Jeśli obraz jest rozmazany bez filtra, to nie zauważysz czy założenie
    filtra coś dodatkowo psuje.

    Marek