eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze! › Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też
    mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Date: Thu, 3 Jun 2010 14:53:22 +0100

    news:4c06d614$1@news.home.net.pl...
    > kamil pisze:
    >
    > Zasoby uranu też są ograniczone, a jak spróbujesz robić reaktory
    > powielające, to zaraz będą ciebie podejrzewać o produkcję bomb.
    >
    > Tak z ciekawostek: jak zaczęto budowę elektrowni atomowych, to w cale
    > nie spowodowało zamykania istniejących elektrowni spalających węgiel.

    W tej chwili Francja produkuje prawie 80% potrzebnej energii w elektrowniach
    atomowych i tylko 4% w tradycyjnych weglowych (reszta to rozne zrodla
    odnawialne). Do 2015 polowa z tych weglowych ma byc zamknieta.

    > ...czyli?

    Nie wiem. Algi morskie, wydajniejsze turbiny wodne w oceanach. Rozwiazan
    jest mnostwo, poki co ropa jest ekonomicznie bardziej oplacalna i tyle.

    > Problem tkwi w tym, że jeśli ropa się skończy ZANIM te twoje magiczne
    > nowe źródła energii powstaną, to potem nie będzie jak do tych nowych
    > źródeł się dostać, bo zawsze potrzebna jest jakaś energia na rozruch.

    I wlasnie dlatego wciaz pracuje sie nad roznymi zrodlami. Sa juz cale
    miasteczka zyjace z wiatru czy slonca.

    > Przypominasz mi ślepego konia przed Wielką Pardubicką - on też nie
    > widział przeszkód ;->

    Mhm, tez ten zart w szkole znalem, no i?

    > Bo ci eksperci, serdeńko, wcale nie myślą o tym, by produkować
    > najlepsze, najbardziej wydajne produkty. Oni skupiają się, żeby jak
    > najwięcej zarobić.

    Bo oczywiscie wszyscy powinni pracowac za darmo, laby wyposazac na
    niemieckich wystawkach i biegac w klapkach za hipisami.

    Kazdy projekt musi byc oplacalny, wydawaloby sie, ze to tak oczywista
    oczywistosc, ze nie musze Ci tego tlumaczyc.

    > Jak myślisz - dlaczego żaden samochód nie ma fabrycznego zabezpieczenia
    > podwozia przed korozją i drobnymi uszkodzeniami? Pokrycie jakąś masą
    > bitumiczną od spodu kosztowałoby grosze... ale groziłoby to zbyt dużą
    > trwałością pojazdu i nie mogliby zarobić na sprzedaży kolejnego.

    Ile znasz samochodow z ostatniego 20-lecia, ktore wyladowaly na zlomowisku
    ze wzgledu na dziury w podlodze, a nie zatarty silnik, padnieta skrzynie
    albo spotkanie z latarnia? Prosze cie, rozmawiajmy powaznie zamiast teorii
    spiskowych dziejow.

    Pozdarwiam
    Kamil