eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze! › Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Data: 2010-06-04 12:47:52
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    O->Dnia 2010-06-04 11:54:30 niejaki kamil napisał:
    > "p0li" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > p0li, zrozum jedno - wczoraj czy 20 lat temu, przecietny amerykanin
    > dojezdzal z przedmiesci do pracy dalej, niz ten samochod moglby sie dokulac
    > z wlaczona klimatyzacja, swiatlami i radiem.

    akurat przeciętny amerykanin to mnie tak srednio grzeje - świat nie kończy
    się na ameryce - w europie sądze że z parametrami _sprzed 20 lat_ i cena
    fiata punto sprzedawałby się jak świeze bułeczki
    w moich postach chodzi mi o to że przez te 20 lat parametry auta pogorszyły
    się - i o dziwo dotknęło to tylko aut z napędem elektrycznym
    i nie pisze o żadnych spiskach czy żydach, masonach i cyklistach - podaję
    suche fakty do samodzielnego myślenia

    no właśnie - o tym pisałem - gorzej za większe pieniądze po 20 latach
    rozwoju(?)

    > Po czym trzeba go pol nocy ladowac. Swietne na rodzinne wypady weekendowe,
    > wyjade w gory w piatek, moze do niedzieli dotre.

    takie auto ma określony cel - nikt nie kupuje pandy żeby z 5 osobowa
    rodziną zwiedzać w wakacje europę
    do tego służy kamper albo van

    tu gdzie mieszkam (nieduże niemieckie miasteczko) bardzo dobrze to widac -
    ludzie mają przeważnie po 2-3 samochody - jeden wielki, rodzinny
    (przeważnie t2,3,4,5, espace, lub kamper, sedan typu bmw, opel, ford na
    dojazdy do pracy gdzieś dalej i mały typu polo, clio, twingo albo skuter do
    pomykania po miescie

    w dzisiejszej rzeczywistości elektryk ma szanse na zastąpienie tego
    najmniejszego a nie największego
    tylko musi być atrakcyjny cenowo - dzienny zasięg 150km starcza aż nadto -
    moja zona naszym mniejszym robi jakies 300km miesięcznie

    ja żeby posmakować jazdy na bateriach kupilem sobie skuter elektryczny i
    codziennie smiagam do szkoły, sklepu, przedszkola - zasięg realny to 40km i
    starcza mi na 3 dni - potem następuje bardzo "upierdliwy" proces ładowania
    - podpiąć do gniazdka i poczekać 5h
    i to jest zwykła chińszczyzna bez hi-tech-u

    jeśli przez te 20 lat coś by w temacie akku robili - ładowanie trwałoby 10
    minut i starczało na 400km

    > Wlasnie - ty zamiast filtrowac, zachlysnales sie glupawym filmikiem i tyle

    nie tykaj mnie bo się nie znamy
    film posiadam ale nie oglądałem
    zachęcony tematem poszperałem w sieci
    stąd mam wiadomości

    a filmik sobie chętnie obejrzę
    aczkolwiek jak znam zycie to będzie paradokument z gadającymi głowami przez
    połowę filmu

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl