    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochód z automatyczną skrzynia
    Date: Sat, 16 Apr 2016 22:41:07 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2016 o 21:56 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> pisze:

    > Psują się po określonym przebiegu (60-100-150 tys. km), nawet przy
    > delikatnym traktowaniu i wielkiej dbałości serwisowej.

    Mam od nowości automat AM6 w cytrynie. Zwykły, klasyczny automat (wg
    Internetu mocno awaryjny).
    Citroen oczywiście nie przewiduje w nim wymiany oleju.
    Po lekturach forów tematycznych przy 90kmm postanowiłem "podmienić" olej w
    tej skrzyni (wymiana statyczna - spływa 3,5l z 7,5l). Olej był czarny jak
    smoła i rzadki jak woda. Po przejechaniu paru km zrobiłem drugą "podmianę"
    - spływający olej był "lepszy", ale jeszcze daleko mu było do tego, który
    wlewałem. Od 90kkm robię podmiany co 20 lub 40kkm (co 1 lub 2 wymiany
    oleju silnikowego - według mojego widzimisię). Auto aktualnie ma 220kkm
    przebiegu, zlewam olej ze skrzyni taki sam jak wlewam - nie widać teraz
    zużycia. Koszt tej podmiany to około 100PLN (leję statoil do automatów za
    27 PLN za 1l). Nawet nie chcę myśleć co bym miał jakbym posłuchał ASO.
    Oczywiście skrzynia chodzi tak jak po wyjeździe z salonu. Nic więcej poza
    wymianami oleju nie robiłem.

    Zła reputacja automatów bierze się stąd, że u nas króluje rynek aut
    używanych (serwisowanych na zachodzie wg chorych praktyk ASO) z bliżej
    nieokreślonym przebiegiem - zazwyczaj grubo ponad 200kkm.

    TG